Sv: Liniment

Usch jag vet inte...köper alltid massa liniment av olika slag när jag är på Ge-kås sen tittar/läser jag på flaskorna och blir helt yr i bollen vet inte riktigt när jag ska använda vilken, beslutsamhetsångest.... men nu har jag gjort så här:

Blue Lotion INNAN ridning på utsatta ställen: i mitt fal haserna (spatt) samt ömma muskler.

Efter pass med svettning: Lini-schampoo och streching.

En gång i veckan: Ett rött starkt liniment, Racing-Liniment. Badas han i...

Varannan natt bak, varannan fram: BOT paddar med smidig karborreknäppning...går även att ha på i hage.

Sen har jag beställt BOT hasskydd...just för spatten. Använder ibland även en nack magnet och Arnika gél....men ska jag vara helt ärlig har jag faktiskt inte känt någon större skillnad. Hahaha :rofl:
Men det är en mysig stund ihop varje dag!

Sv: Liniment

Dock har jag faktist aldrig använt ngt kylande...men jag har nog en eller 2 flaskor ståendes....när och hur ska jag lägga in i min planering att använda dem? När han gått på hårt underlag kanske?:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 516
Hästvård I vårat ridhus är underlaget väldigt tungt och ojämnt. Ibland rider man i lite uppförsbacke och ibland i lite nerförsbacke + tungt...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 931
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 458
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit