Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Historik 1/4Kiropraktorn skulle kolla Phigalles rumpa men hittar problem i Atlaskotan. 30/4 Kiropraktor besök nr 2. allt bra men...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: CindyLou
·
Hästvård Min 2 åring som går på lite bete på dagen och är inne på natten beter sig konstigt på kvällen när hon har ätit sitt kraftfoder. Så här...
Svar
6
· Visningar
3 572
Senast: Sanette
·
M
Foder & Strö Har nu fått analysen på höet och jag kommer behöva ge tillskott. Jag undrar om det finns något proteinrikt foder/tillskott som man kan...
Svar
14
· Visningar
1 480
Senast: Mahogny
·
D
Foder & Strö Har funderat på att göra så att min lösdriftsponny ska få fri tillgång på hö :) Hur funkar det? Blir inte höet dåligt om det ligger ute...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Congeria
·
A
Hästvård heeeej ! :D När jag ska byta galopp från höger till vänster så har hon svårt att byta med bakbenet men byter alltid med fram , och igår...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: APOLONIA
·
Hästvård Har använt sökfunktionen, men en del frågor ändå. Kan det komma plötsligt på en äldre häst? Kan det debutera i hagen enbart...
Svar
18
· Visningar
2 375
Senast: _micaelaa
·
A
Hästvård Hej i sommarvärmen :) En liten fundering bara.... Min pålle har en baksko som "klonkar" lite, den är inte lös direkt men "klonkar"...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: CeciliaW
·
P
Foder & Strö En av mina hästar är väldigt smal och man ser hans revben. Vi ger honom betfor, hästekrafft (som müsli) och kornkross varje dag och vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 104
Senast: linnsan
·
Hästvård Min häst skoddes för 2 veckor sedan, men tappade en sko idag när vi var ute och red. Skon var normalsliten och inte böjd eller så...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: lady_vip
·
S
Foder & Strö Har idag fått hört en sak jag aldrig hört innan. Jag fick höra att man INTE ska ge vitlök till hästar. Det påverkar blodsättningen så...
2
Svar
22
· Visningar
2 263
Senast: diggiloo
·
M
Hästvård hej jag har köpt ett sto med enorma kastanjer, det är nästan så dom ågr ihop när hon går. kan man bara ta bort dessa? eller är det...
2
Svar
26
· Visningar
4 319
J
Hästvård Hej alla där ute det är såhär att min kompis har ett sto som är jätte jobbig vid brunst . hon har hört att det finns ett medel som...
Svar
3
· Visningar
865
S
Foder & Strö japp , precis som de låter , vad är just dina erfarenheter? hur har du fått upp din häst i hull med bästa resultat? vilka fodermedel...
Svar
1
· Visningar
764
M
Foder & Strö Jag har en D-ponny (Svensk ridponny, mest New forest :D. Samma "figur" som ett halvblod) som är lite sommarknubbig just nu. Jag undrar...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 602
Senast: a1agnlju
·
G
Hästvård Vad kan det vara för fel på en häst som rör sig ganska stelt och ovilligt och som står och skakar med bakbenen så att skapet och...
2
Svar
29
· Visningar
2 661
Senast: älgen
·
Hästvård va och kollade på en häst i dag som dom sa att hon va de , men hon hade inget märke på sig , måste dom inte ha det ..??? hästen ha...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: arabia
·
Hästvård Första veckan min nya häst var här lyckades han slå sig rejält över ögat. Den yttre ögonvrån sprack upp och behövdes sys med ett par...
Svar
10
· Visningar
1 114
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag har blivit erbjuden en bra lösdrift plats i vinter, får stanna kvar där hästen står på bete nu :banana: Och här trivs både jag och...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Ämelie
·
Hästvård Vi har en ponny som är mer eller mindre oridbar då hon brunstar. Hon tar inte skänkel och tjurar ihop totalt. Hon är nu 8 år. Vi har...
2
Svar
30
· Visningar
4 194
Senast: Ravishing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka