Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mina pållar har Switch, som hjälper jättebra mot fästingar. Men ibland skulle man vilja spraya på något mot blinningar och bromsar...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Trissa
·
R
Hästvård Någon som testat dessa produkter mot flugor och insekter? Är sugen på att köpa och skulle vilja veta om produkterna fungera för er som...
Svar
7
· Visningar
801
Senast: Annika_38
·
V
Hästvård Har en häst som haft problem med ryggen, började hoppa henne igen i mars och då var hon hur fin som helst. Nu har hon börjat springa som...
Svar
16
· Visningar
1 194
Senast: Cassiee
·
Hästvård Finns det något knep för att få hästens knästräckarmuskler att bli mer töjbar? Jag har börjat stretcha Fabian och det går hur bra som...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: Cassiee
·
Hästvård Vaccinera el ej mot Botulism? har 2 äldre ston och 1 unghäst som hitills alltid ätit hö, men som pga dåligt väder nu kommer att få...
Svar
19
· Visningar
2 038
L
Hästvård Har ett fullblodsto som går barfota med föl vid sidan. För 2 dagar sen började hon ömma på höger fram (verkad 1 vecka innan). Trodde då...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: Love_energy
·
Hästvård Nu har jag fått 3 olika diagnoser på min sjuka häst. Den första veterinären jag hade ut sa att hästen har en senskada i höger framben...
2
Svar
22
· Visningar
2 480
Senast: ujent96
·
Hästvård Headshaking syndrome? Vill veta allt om denna åkomma... Hur uppstår den? Går den att bota? Ngn som har erfarenhet av detta på sin...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 071
Senast: plymen
·
Hästvård Manen på min ponny hat blivit så tunn att det snart inte finns någon man kvar på det stället. Hur ska jag göra för att hon ska behålla...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: PheeHee
·
Hästvård Har ingen aning om tråden ligger rätt eller ej; så flytta den gärna=) Kom och tänka på en sak för några dagar sen... Man har ju...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: tess91a
·
Hästvård Konstig fråga kanske så här på sommaren :angel: Har fått för mig att kalciumklorid är sådant som man "saltar vägarna med" Det är så att...
Svar
7
· Visningar
3 056
Senast: Krisse
·
T
Hästvård Mitt 17åriga halvblodssto blev plötsligt väldigt halt på ena bakbenet. Efter kontroll på kliniken med ultraljud mm konstaterades att hon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Tette__
·
Hästvård Nu har dom j*vlarna kommit! Biter både mig o mina stackars hästar!!!! USCH! Hur blir man av med f*nskapen!!!!
2 3
Svar
50
· Visningar
4 565
Senast: Underbar
·
G
Hästvård Känner mig lite vimsig, men känner mig för att fråga ändå. På sommaren hur gör ni då när ni spolat/duschat av hästen efter ett...
2
Svar
26
· Visningar
4 884
Senast: Underbar
·
Hästvård Undrar om hästens ben blir svullna av rasp? Min häst är jätte svullen på alla fyra varje morgon men försvinner under dagen...:crazy...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: majapia
·
Hästvård För en vecka sen fick min häst ett djupt sår i ljumsken. (se denna tråd:http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=901596) Nu har...
Svar
6
· Visningar
5 019
Senast: Sea
·
Hästvård Min 1:åring börjar bli ganska rund om magen tycker jag! Man ser revbenen (som på alla växande småttingar) men själva buken börjar bli...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 626
Hästvård Har ett sto f. 03 som i mitten av maj helt plötsligt blev halt över en natt. Vilade i 4 veckor och undersöktes under denna tid två...
2
Svar
29
· Visningar
3 458
Senast: Tuvisen
·
D
Foder & Strö Är det nån som har några generella siffror på vad det är för näringsskillnad på färskkrossat havre och helhavre??
2
Svar
26
· Visningar
5 548
Senast: Sunnyann
·
D
Hästvård Min ponny, som säkert de flesta hästar, tycker det är väldigt kämpigt med värmen. Eller ja, han klarar det ju, men jag skulle så gärna...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka