Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Det är såhär att min ponny hade en senskada som han blev friskförklarad från för ca ett år sen,men för några månader sen så fick...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 257
Senast: fonen
·
M
Hästvård Min ponny behöver skos för han är kännslig när han går på grus och så. Men min mamma tycker det är för dyrt. Och jag har inte råd själv...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 584
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min ridhäst har börjat skubba svanasen ute. Nå bra spray el nå annat medel? Kanske tvätta den med grön såpa?
Svar
4
· Visningar
745
Senast: aprilia
·
F
Hästvård Jag var och tränings tävlade med hästen min förra onsdagen. Hon vägrade då och hamnade rakt i muren och fastnade med frambenen och...
2
Svar
33
· Visningar
2 845
Senast: Juliae
·
D
Foder & Strö Vad gör man då?? Mina foderproblem var äntligen lösta med hästen efter massa kämpande. Detta älskar han och han lägger på sig mer o mer...
Svar
14
· Visningar
3 136
Senast: via
·
Hästvård Har ett hingstföl och har börjat fundera på det här med kastrering då vi inte haft någon hingst förut. När är det 'bäst' att kastrera...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Kom i kontakt med energigräs när det handlade om en pelletsfabrik, och jag har funderat lite p ådetta med energigräs men inte hittat...
Svar
6
· Visningar
1 527
Senast: Totola
·
Foder & Strö har fått analysrapporten nu, dels på "vårat" och dels på det vi har köpt.. visst räknar man på per kg foder och inte per kg...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Tuvisen
·
A
Hästvård Det är uttorkande va? När ska man ha det på sår?
Svar
5
· Visningar
1 288
Senast: samurai
·
S
Foder & Strö Pållen har gått på bete sedan början av juni, men senaste veckan har hon börjat fälla :confused: Något som hon inte gjort de senaste...
2
Svar
22
· Visningar
4 003
Senast: Kaki
·
Hästvård Ett av våra grannstall har misstänkt kvarka.. svaren kommer på onsdag. Jag har frörsökt läsa i lite böcker om just kvarka, men jag...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Apollo 13
·
L
Hästvård kan någon visa bild/ förklara hur en senskide-skada utvecklas, ser ut ja allt som kan kommas på!:d
Svar
4
· Visningar
2 481
Hästvård Får man använda det? Stoet har en väldigt stel länd, blir behandlad av Et & får inte masseras pga dräktighet. Fick tips att jag kunde...
Svar
18
· Visningar
1 911
Senast: Packe_alicia
·
A
Hästvård Finns det några nackdelar? Tycker att det känns lite osäkert om någon ska dra i bakbenen åt olika håll för att få loss någonting...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Boj
·
C
Hästvård Idag när jag stod och borstade min sommarponny kom det 4-5 st STORA bromsar :eek: min ponny dansar runt medan bromsarna bits och jag...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Amarone
·
Hästvård Jag har en olycksdrabbad liten ett-åring som för tredje gången är inlagd på klinik. Opererad för andra gången på fem månader. Nu väntar...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 060
Senast: MiaMaria
·
E
Foder & Strö En inhyrd häst i mitt stall är rent ut sagt mager, han äter hur mycket som helst men går inte upp i vikt, går nu på bete dygnet runt +...
2
Svar
21
· Visningar
2 139
Senast: Korven
·
Hästvård Min lilla arabkille har väldigt rosa karleder. Tillföljd att han bränner sig där under soliga dagar och blir sårig. Regnar det sedan kan...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej Ville inte kapa tråden för "stolpskottet" om vilken pälsglans hon skulle ha. Är det någon som har ett bra tips på vad man kan...
2
Svar
24
· Visningar
2 133
Senast: lillsyrran
·
Foder & Strö Hur mycket lusernhack måste man ge för att proteininnehållet ska motsvara 1 kg hö? Hur mycket lusernpellets? Är det bara att titta på...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka