Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Balanserad skoning? Skon är bredare i tån o utan kappor. Någon som vet något om detta?
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 356
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag har en häst som fått diagnosen keratit på höger öga. Vi har behandlat sedan januari med kortison droppar (isopto maxidex) och...
Svar
5
· Visningar
9 839
Hästvård Stod igår och rakade av manen på ponnyn. Har ju haft den nerklippt till stubbman pga eksemet, men nu var det bara svintotussar kvar. Så...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 657
I
Hästvård hej jag har ett islandssto,Hekla frá krybily Hekla får problem med sina ögon när det är varmt och flugorna är i dom(har en flughuva)...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: lazano
·
L
Hästvård jag har hört att man kan blanda rosmarin och eventuellt vitlök och sen spraya på det på hästarna. det ska tydligen vara efektivt mot...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: lazano
·
Hästvård Min nyinköpta pålle kom med mkt svår mugg på alla fyra benen (vita ben). Enligt säljaren hade han sett fruktansvärt mkt värre än då jag...
Svar
6
· Visningar
2 732
Senast: karaat
·
Hästvård Jag visste verkligen inte vart denhär tråden skulle ligga..ber om ursäkt om det redan finns en sånhär tråd - men jag hittade ingen. Men...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: Emuliiaa
·
S
Hästvård ska ta kort med kameran senare idag.. ny pålle, märkte igår att hö fram inte hade samma siluett som vä..det är mjukt, och jag får ingen...
2
Svar
20
· Visningar
2 154
Senast: sinner
·
J
Foder & Strö För en och en halv vecka sedan tog jag hem mitt arabsto från betet eftersom hon inte kunde stå kvar där. I stallet jag har henne inhyrd...
Svar
7
· Visningar
942
Senast: Gisburne
·
Hästvård I fredags fick jag hem min häst från sjukhuset där hon tillbringat två veckor sedan hon skadat en led. Hon har fått penicillin i 14...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Hur gör ni, låter ni hästarna gå kvar på bete dygnet runt, eller tar ni in dem när det är som varmast? Min unghäst blir jättesur på alla...
2
Svar
31
· Visningar
2 298
Senast: Anneli 07
·
T
Hästvård Ni med kissing spines-hästar.... Hur upptäcke/började ni misstänka att eran häst hade kissing spines? Vilka symptom uppvisade...
2
Svar
25
· Visningar
5 985
Senast: Marita73
·
Hästvård Líte frågor om det? Är de allvaligt fel? Är de dumt o ta hem en häst på foder om den har KS? Nå speciellt man ska tänka på om man...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: Marita73
·
D
Hästvård Alltså, förra hovslagaren vi hade tog bort "tårna" på hästarna. Reagerade väldigt på det, ha rinte sett något sånt förut. Varför gör man...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: TantEster
·
J
Foder & Strö Är det bra värden på detta hö? Energi 8.3 megajol/kg hö Råprotein 63g kg/hö Mvh-Jenny
Svar
4
· Visningar
825
M
Hästvård Har en isis på sex år som jag har haft till töltsättning hos en tränare i två månader nu. Hos tränaren har han varit halt fram och...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Boj
·
M
Hästvård Ja, till rubrikens fråga, Hur många av er lägger på ett täcke på hästen bara för att slippa rykta leriga/ allmänt "smutsiga" hästar...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
15 668
Senast: FreeLou
·
Hästvård ha lite frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på .... fråga 1: är hovledsinflamation ärfligt..???? fråga 2: kan man få en häst...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: zazza girl
·
Hästvård Hejsan! Idag då jag kom till hästen runt 7-tiden ungefär, står han och tokstampar i marken med ena benet (samma ben han fått behandlat...
Svar
16
· Visningar
1 575
I
Hästvård Ska försöka skriva ner allt så bra som möjligt. Min granne har en islänning här hemma som går ute på bete dygnet runt. För ca 2-3...
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka