Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan! Har en valack som vanligtvis blir lite "rinnig" och ibland kass i magen när han stirrar upp sig (vid transport, nya händelser...
Svar
1
· Visningar
866
C
Foder & Strö Undrar vad ni tycker om Krafft fodret vs Müsli/Vanlig Havre/Andra fodertyper! Är mest intresserad av att veta vad ni tycker om Krafft...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 263
Senast: Penny_Lane
·
J
Foder & Strö Skulle vilja höra era erfarenheter gällande havrekross till era kolikhästar? Jag har ett bra foder men dyrt och funderar på om jag själv...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö Om man bortser från analysvärdena. Hur mycket hö (om det är normal torrsubstans) bör en d-ponny på 380 kg äta för att få i sig rätt...
Svar
8
· Visningar
4 297
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Min häst har sen jag fick honom för 3 år sen haft svårt att hålla galoppen på böjt spår i båda varven.Han har också drabbats av...
Svar
9
· Visningar
1 720
S
Hästvård Har en bild på en gammal sko... storlek som till ett russ ungefär. Upphittad i en gammal åker... ålder?
2
Svar
21
· Visningar
5 257
Senast: Svanhild
·
Hästvård Vårt ena fölsto har idag blivit sparkad på vä fram och fått en skada på ytliga senan under knät.:cry: Jättekul med tanke på hennes...
2
Svar
23
· Visningar
2 476
Senast: Welsh
·
Hästvård En häst i stallet behandlades imorse vid 10 tiden med Tildren. Vid 14.30 började hon visa kolik symptom, sparkar bakut i boxen, rullar...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: fean
·
Hästvård Hur mycket tar de betalt / mil för att åka till en? Några andra kostnader det lägger på förutom själva behandlingen av hästen?
Svar
13
· Visningar
2 398
Foder & Strö Jag köper granngårdens mûsli till mina två kusar och tycker den är bra, hästarna gillar den också :D Någon mer som köper där ifrån...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Maira
·
P
Hästvård Hejsan har en pålle som vilat nu i ca 5 veckor, och ungefär 4 veckor sedan så skoddes han, och nu så såg jag att ena bakhoven flytit ut...
Svar
6
· Visningar
1 874
Senast: Eva65
·
Foder & Strö Är detta ett bra hösilage tross??? Så här stod de i analysen torrsubstans: 73% smälbart rp: 97 g/kg foder energi: 7,5 mj/kg foder...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Säkert känner en del till det som hände mitt sto igår, med kastningen o komplikationerna runt det. Nu e de så att hon bajjar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 064
Senast: tinafinis
·
Hästvård för nästan fem veckor sedan var jag iväg med hästen på klinik och fick då honom utdömd. veterinären tyckte jag skulle avliva så fort jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 716
Senast: Hressa
·
Hästvård Om hästen bara blir svettig på ena sidan av ryggen, under sadeln och schabraket, vad beror det då på??:confused: Har en liten...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Got2Be
·
Hästvård det är liiite för dålig fart på min hästs mage tycker jag, knorrar liiite för mkt osv. finns det något man kan ge hästen som får...
Svar
8
· Visningar
2 822
Foder & Strö Hur pass kan man lita på uträknade foderstaterna som är uträknade på foderstatsprogram? Är det säkrare att räkna foderstater själv (om...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 113
Senast: Tuvisen
·
C
Hästvård När jag köpte detta stoet sa besiktningen att hon hade något raka haser. Men enligt henne inte skulle vara problematisk för henne. Men...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: CarolineNSV
·
M
Hästvård Mitt arabsto har väldigt stela framben. Särskilt det högra. I början av ridturen så känns det som det låser sig. Igår när hon gick ner...
Svar
16
· Visningar
1 374
Senast: Armani__
·
Foder & Strö Vilka fodermedel är bäst för en tävlande travhäst som har/haft magsår?
Svar
13
· Visningar
1 845
Senast: Photo Diablo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka