Hon har så ont att hon inte bajsar...

Sv: Hon har så ont att hon inte bajsar...

hoppas bara hon äter när hon kommer hem!!!
pratade med distriktvet idag. Han var snäll o ringde o frågade hur de var med min häst o om hon kommit hem.
Jag frågade vad hans nota kunde tänkas gå på.... 15000 kanske.. fyyy 17.
De blir till att jobba extra som bara den!!

åh, imorgon får jag hem min lilla stackras häst. Alla hennes värden är bra och livmodern går inte att få bättre. Hon blöder lite i den yttersta "ingången" men inte invändigt. O de kommer knappt nåt var. Dom hade inte sköljt henne i helgen o hon var inte värre idag på något sätt.

Hon äter dock inget där nere så hon vill nog hem. Dom sa att vi gör ett försök att jag tar hem henne. Sedan får hon en tid på sig o se om jag kan få i henne mat.
Hon är säkert deppig där nere. En trång box som hon inte kan se ut i från (sticka ut huvudet), varmt och får inte vara ute i hage.
DOm hade satt in magsårsmedicin på henne för hon kanske var stressad...

Nä, håll nu tummarna att jag kan få ordning på henne!!

håller alla "tummar och tår" ;)

att hon inte äter som hon ska på kliniken tycker inte jag är så märkligt. det gör inga av våra heller, min val. såg ut som ett "spjälstaket" när han kom hem efter sin tromb op. hade då stått ett antal veckor på box med "bara" små promenader 1-2 ggr/dag. lika va det med stoet förra våren, hade tappat massvis redan efter en v. trots att vi tom. lämnade melass att "strila" grovfodret med (kan hjälpa upp det ibland)

Åhh, vad roligt att hon börjar bli bättre och att hon får komma hem igen. Hon börjar säkert äta igen ska du se när hon får vara hos sina polare igen. Håller verkligen alla tummar och tår för att ni inte behöver åka tillbaka igen.

Hehe. Idag fick jag ju hem Rosanna. Hon var mycket piggare än i fredags. Hon ville ha morötter hela tiden av min sambo. Hon var ren o fin o antingen var hon tvättad eller helt o hållet nersprutad med glansmedel :-)
Hon kunde inte stå stilla när hon såg transporten. Hon gick snabbt upp (brukar tveka liiiten stund).
Jag hade lite hö o hon smaka.
Väl hemma så fick hon betfor (vägrade äta de på sjuhudet) vilket hon sluka med en gång. Senare när jag gick ut mumsa hon hö.
Hon var jätteglad o se sin lilla kompis.
Hon var som vanligt fast lite piggare :-D

Hon hade gått ner 50 kg... o då när jag vägde henne när vi kom dit så hade hon inte ätit o druckit på två dagar.... Hon är väldigt mager o insjunken.

men tusen tack alla för erat stöd!!!
hoppas ni slipper detta!

Vad härligt att det går framåt och att hon är glad och hungrig nu när hon är hemma :)

Det är Positivatecken ;)

Har följt tråden men inte skrivit i den förut men är så glad för din /eran skull ..

Mia

Tror jag det att hon har längtat hem:love:
hoppas att hon slipper mer elände nu.
Ge henne mkt mat, tid o omsorg:bow:

Är glad för din skull:)
håller Tummen;)

Verkligen jätteskönt att höra att hon är hemma och verkar må bra! Stackarn har saknat både dig, kompisen och sitt hem :love:

Har följt din resa och ville också bara hälsa att vad skönt att hon är hemma och jag hoppas allt löser sig för er till det bästa!

MVH Tess

Å vad härligt att läsa att hon är hemma igen och att hon verkat komma igång med ätandet! Jag är också jätteglad för er skull!:)

tack tack. men nja... nåt matvrak är hon inte när de gäller höet... Ok hon äter, men inte så mycket som jag vill. Märks att hon vill ut på bete nu!
(höet eller ensilaget, är det inget fel på vad jag kan se, känna eller kukta o den andra äter med god aptit).

Vad skönt att du har fått hem henne! Hoppas hon börjar äta bättre nu :banana:

Min lilla häst är dålig nu igen. Rinner fullt med var där bak. Riktigt var denna gång. Tjockt o gult. Börjat ge henne hippotrim nu idag då vi inte han hämta ut i fredags. Hade en över från min andra häst.
Måste ringa vet imorgon o fråga om hon inte ska spolas. Hon ser så ledsen ut idag tycker jag!

Min vet var här för tre veckor sen o sydde henne då hon drog jättemycket luft. Antagligen hade det kommit in skit som nu har gett henne infektion.
Sedan sydde han med invädiga stygn som skulle gå bort av sig själv, det verkade hon inte tåla rikgit. Kan vara de med som spökar, men så mycket som de rinner är det nog nåt mer! Har kunnat plocka bort lite av tråden som stuckit ut, men nu ser jag inte mer.

Håll tummara att hon blir frisk!

Usch vad tråkigt att det fortsätter att krångla.
Hoppas att hon snart blir bra igen.

Låter definitivt som om ditt sto måste sköljas flera dagar i sträck. Det kan också vara lämpligt att ha antibiotika i "sköljet". Hur behandlades hon vid förra infektionen? Det står säkert nånstans, men nu är jag lat å orkar inte läsa hela. Hur lång tid efter tillfrisknandet syddes hon?

hon blev sjuk 1:a mars. då stod hon på djursjukhuset i en vecka för bland annat livmodern samt att hon fblev förstoppad osv..
dom sköljde henne nästan varje dag.
hon drog inte ihop sig som hon skulle.
Hon syddes nu för tre veckor sen så de var ett bra tag efter de andra. Hon drog väääldigt mycket luft.

Jaha... detta var ju passande inför midsommar...

För kännedom så bröt min andra häst griffelbenet o opererades för det nu för 1 månad sen. så ja har bara otur o har knappt råd med detta.
suck... varför har man inte fast självrisk.. + att hon som e sjuk nu lär väl den perioden gått ut nu.

Puh, hippotrimmen verkar ha hjälp efter bara två tre intag! Har knappt varat något igår samt inget idag. I baken där hon syddes var stenhårt innan o såg svullet ut. Idag så var det alldeles avslappnat och mjukt. Kan jag ha haft sådan tur att det var såret som varades o att hon inte tålde dom invändiga stygnen???
Hoppas i så fall att jag nu har fått bort alla stygn!
Jag tror alla fall att jag kan avvakta med att åka till veterinären till nästa vecka!
Har fått tid imorgon annars. Fast de e klart.. Lika bra att kolla upp, annars går jag bara och oroar mig.
Fullt upp nästa vecka oxå.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 361
Senast: cirkus
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 280
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka