Hon har så ont att hon inte bajsar...

Sv: Hon har så ont att hon inte bajsar...

ja usch..
Det här fölet låg väl typ så som du beskrev med frambenen, huvudet åt sidan samt ett bakben fram....

Har faktiskt slängt lite småögon på 1 åringar...
Men det gäller att inte vänta för länge om dom inte är inkörda...

Får kika på internetauktionen senare i år vad dom kan tänkas ha...
Men igentligen e de ju ingen brådska längre. Jag skulle ta föl på henne nu i år för att hon inte skulle bli för gammal. Hon är lite halvstel i kroppen..

Jag var ute i högst 10 minuter. Glömde tele inne. DÅ hade förståss antagligen vet ringt.
SÅ jag kontaktade dom nu ikväll men vet var ju inte kvar då. Dom loade säga till att han skulle ringa imorgon.
Men vad dom visste var att hon fått dropp idag igen.... :-(

Usch, hoppas verkligen hon är bättre snart. Meddela så fort du vet något nytt :(

jaha.... inte ätit sin riktigt som dom ville idag. Hon är ingen matvrak sa jag men dom var ite nöjda.
Dom ville även följa upp med blodprover och fortsätta skölja livmoder över helgen då den var varig.
Så det blir att hon får vara kvar i helgen. $$
Ska hälsa på henne imorgon. Skitsamma att det är långt!

Åh, jagh ar väntat så efter svar.
Tänker på er.

Trist att du inte får hem henne och att dem inte är nöjda med hennes utveckling. Men samtidigt så är det väl inte konstigt med tanke på allt hon varit med om.

Fortsätter att hålla tankar och tummar för er!!

ta lite fina kort på henne och hälsa henne från alla här på buke som varit snälla och stöttad dig tror alla vill skicka en krya på dig hälsning.

Jag har också undrat mkt hur det gått för er!

Jag fortsätter hålla mina tummar för ett snabbt tillfrisknande så hon snart är hemma igen!:)

nu ska jag snart åka dit! ska bli skönt att se hur hon ser ut! ska ha en hel hel påse morötter med. Det ville hon inte äta under söndagen när jag erbjöd henne. Det är annars favoriten!

hoppas hon vill ha!
kommer med mer info sen ;-)

tack alla som bryr sig om tänker på oss!!

nu ska jag snart åka dit! ska bli skönt att se hur hon ser ut! ska ha en hel hel påse morötter med. Det ville hon inte äta under söndagen när jag erbjöd henne. Det är annars favoriten!

hoppas hon vill ha!
kommer med mer info sen ;-)

tack alla som bryr sig om tänker på oss!!

Självklart bryr vi oss om er, vill ju att hon ska krya på sig och få komma hem igen. Hoppas hon tar morötterna nu...

När vi kom höll dom på o sköja henne. KOm lite var.
Hennes slemhinnor var röda, men hennes värden normala.

Hon åt först lite morötter. Sen ville hon inte äta ur min hand, utan bara ur krubban... Verkade lite småsur på mig faktiskt. Vred bort huvudet.. :-(
Sedan sa dom att hon åt dåligt. Men de brukar hon visserligen göra, speciellt när hon är inne. Är ju ute mest annars. Rätt varmt där inne var det också.
Hon hade nåt sår mellan frambenen, jag märkte de redan i måndags, men det var större nu. Ringorm?? Eller kanske regnskollor (har lite på övriga kroppen), hon var öm där...
Hon såg allmänt ovårdad ut på det jag klippt henne pga regnskollor + att hon fällde och var oryktad.
Saknar min stackrs häst här hemma!
18923569.jpg
18923763.jpg

Hon ser lite ynklig ut, men hon lever ju!!

Hoppas att hon repar sig nu över helgen så du får hem henne och kan pyssla om henne ordentligt!!

Oj, vad hon ser ynklig ut, det var ju inte riktigt såhär man tänkte sig att det skulle bli. Håller alla tummar för att hon snart blir bättre.

Jag har aldrig haft någon häst på klinik så jag vet inte alls hur det funkar, men kan man inte få ta ut hästen lite om hon mår bättre av det?? eller står hon på dropp och grejjer så hon inte kan röra sig ur boxen? Kan tänka mig hur mitt "utegångsfår" skulle bli om hon var tvungen att stå inne så mycket :eek: Hur går det med bajset? har hon kommit igång ordentligt nu eller är det fortfarande bekymmersamt?

Mycket bra att hon åt lite morötter i alla fall, måste ju vara ett litet steg i rätt riktning.

ja usch, hon ser inte för rolig ut.
nja, dom får väl komma ut i rasthagar nån timme om dagen om det passar. vad jag vet så är dom ute och går med henne alla fall....
När vi var där fick alla hästar mat. Alla åt utom Rosanna....
Jodå hon bajsar. Var vett par högar i boxen. Däremot såg de ju ut att göra ont vid kisseriet. Men det svider ju för hon har sår.
Dom har sparat droppslangen på henne om hon skulle behöva dropp.

usch då :( vill bara lämna ett litet spår här och önska lycka till! verkar ju som att stoet kommer komma hem hel och ren igen iaf!!

hoppas du får en liten fölis i framtiden, något alla borde få uppleva någon gång!!

näe snuttan så lessen hon ser ut, men såklart när hon mist ett föl och inte får vara hemm hos matte, men tur att klinikerna finns så de kan ha uppsikt över hästen dygnet runt det är verkligen tur.

men hur många dagar har hon vatt där nu måste bli ruskigt dyrt, har du hög veterinärvård?

har "bara" 60000 i vet.vård, men de skulle vi inte komma upp i trodde dom. Hon e uppe i 20 nu. Men den mesta och dyraste vården var i början av veckan.
En vecka sen hon blev dålig nu, åkte in i måndags...

Kan man inte få ha nån trevlig helg??? Nu har förkylinngen flugit på mig igen. jobba imorgon... *suck*

Usch, hon ser verkligen lite deppad ut! Men jag minns hur min ponny som jag hade som tonåring såg ut när hon stått på boxvila i 10 dagar i Helsingborg. Grå och ledsen :(, men vilken fart det blev i henne när hon kom hem igen :eek:! Din pålla blir säkert också bättre när hon kommer hem till sitt stall igen!

Men stackars lilla pållan :cry: Hon ser ju så ledsen ut.
Hoppas hon kryar på sig snabbt nu så hon får komma hem till matte och bli lite ompysslad, det ser hon ut att behöva.

Har följt tråden och hoppas att du snart får hem din häst. Måste vara hemskt jobbigt att behöva gå igenom allt det som ni gör. Jag känner iallafall med er och hoppas att allt går vägen för er nu!

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 361
Senast: cirkus
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 280
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31