Hon har så ont att hon inte bajsar...

Sv: Hon har så ont att hon inte bajsar...

Vilken resa :(
Hoppas för er allas skull att sista tidens elände ska få ett slut snart och att hästen (arna) blir friska och glada igen :).

Tack, hoppas ja med :-)
Men hon är precis som vanligt idag o ser fin ut i baken. Hon ser även pigg o glad ut. Men jag åker till vet imorgon för säkerhets skull.
Är på dag 110 i självriskperioden. Dumt o vänta om de skulle var nåt.

var hos veterinären i torsdags......... Han scannade livmodern. Det var vätska i den. Kan ha varit var eller urin. (hon har inte runnit på ett par dagar). Om det var var så kan hon fått infektion då hon dragit så mycket luft som hon gjorde.
Sedan kände han på henne. Då sprack caslickoperationen upp.... Han kunde känna att hon var förslappad där vid livmoderingången eller vad de kallas. Men hon var i brunst så dom kunde vara de. Men är hon skadad där så kunde vätskan vara urin o då kan de vara därför hon har skummat ibland när jag ridit.
han vill kolla på henne igen när hon var ur brunst för att se om hon var stabilare.
Längden på hippotrimkuren fördubblades o han sydde ihop henne igen. lär väl spricka sen på återbesöket... Men hon måste var sydd!
Jag är så rädd att han ska dömma ut henne. Hon betyder så himla mycket för mig!!!
Känns som om jag inte vill behålla dom andra hästarna heller om hon ska dömmas ut pga detta.

hur gick det för din tjej sen då???

jo då. Var på efterkontroll ca 2 veckor efter scanningen då veterinären var orolig.
Han kollade livmoderhalsen med kamera och den var nu som den skulle.
Han scannade även igenom henne och hon hade ingen vätska kvar i livmodern! Puh, tack och lov!
Där emot så läcker hon lite urin ibland och man hör att hon är rätt slapp när hon får spel i hagen.
Men nu har vi gjort allt vi kan med henne och hon är pigg o glad och inga tecken p infektion.
Hon har fått gå i hagen hela sommaren och hon är sååååå omusklad.
Ska snart sätta igång henne.

Har missat att hon är sjuk- nu igen.

stackare:crazy:

Var hon igång när hon fick det igen?

Inbillar mig att om hon tränas så blir det lite naturliga knipövningar:grin: plus att om allmäntillståndet är bra- mindre lätt att få diverse elände.

håller tummen för Er.

fast hon e ju bra nu ju :-)
Men tack ändå.

Ja hon var igång när hon blev sjuk. Men hon drog hur mycket luft som helst o vet. trodde det berodde på det. Hon var redan smittad när min andra vet sydde igen henne.

Jag har sagt till henne att göra knipövningar, men hon verkar inte fatta det.
;-)

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 361
Senast: cirkus
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 280
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023