Sparkad- senskada

Sv: Sparkad- senskada

Efter kortisonspruta så har svullnaden gått ner en del. Hon är nu mer eller mindre helt ohalt. Liten svullnad precis på smällen är kvar. Hon går i liten hage dygnet runt med fölet och äter kortison i 20 dgr. Veterinären ska kolla henne på måndag igen när han ändå ska ut och ula ett sto. Premieringen ser ut att vara räddad. Tävlingsterminen är däremot förstörd. Huvudsaken är dock att hon går igen.

Men ni UL:ade inte senan? Vad trodde vet det var?

Håller tummarna det går bra, men skulle få den UL:ad jag, så man inte av misstag tror det är lugnt, hälteländet viker ju tyvärr snabbt på senskador.

Nej, vi ulade inte senan. Han har bara ulapp som är fö invärtes bruk. Vi avvaktar en vecka till då han kommer på måndag igen. Hon har svarat väldigt bra på kortison och ska ha det i 20 dgr till. Han tror att det är en blödning i senskidan runt senan. Jag litar på honom och avvaktar.:)

Liknande trådar

Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 273
Senast: ll.96
·
Hästvård Hej Är det någon som har erfarenhet av PRP-behandling av senskada? Min häst har fått en skada på ytliga böjsenan vänster fram. Ska nu...
Svar
2
· Visningar
3 189
Senast: Toxid
·
M
Hästvård Vi köpte en 18årig läromästare som i december blev jagad av vår unghäst och fick en 30% senskada på yttre böjsenan. Hon vilade helt 2...
Svar
12
· Visningar
2 048
Hästvård Hej- Jag har haft häst i många år men varit väldigt förskonad från skador och har därför ingen koll på skador i benen. För runt 10...
Svar
1
· Visningar
1 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka