Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu har funderingarna kommit igång såhär på kvällskvisten. Vad kan anledningen(arna) vara till att en häst sliter tåkappan på EN hov...
Svar
13
· Visningar
1 694
N
Hästvård Hej Min Shettis har varit på lite äventyr idag, han har rymt ut på en råg åker:devil:. Vet att spanmål inte är bra att ge dom så jag är...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Quinn
·
E
Hästvård Har en äldre ponny som nu i sommarvärmen börjat kissa väldigt mycket ( tre/fyra ggr på en halvtimma). Blir lite orolig om det kan vara...
Svar
4
· Visningar
2 879
Senast: TantEster
·
Hästvård Hej Jag får börja med att be om ursäkt ifall denna tråd har hamnat lite fel då jag inte är så van vi detta, det är alltså inte Hejzan...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 052
Senast: Milene
·
Z
Foder & Strö Jag HAR kollat igenom gamla trådar men inte hittat någon som svarar på min fråga. Kanske jag är blind, men ville säga det för att slippa...
Svar
13
· Visningar
1 711
Senast: ameo
·
Hästvård jaa, snart ska min Aladdin få stå inhyrd i ett fint stall här i närheten, och alla grejer ska packas ner. Men jag som har haft hästen i...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Atomiic
·
G
Hästvård Alltså jag blir snart tokig, min häst bara tappar skor hela tiden och jag får sko om jämt typ var 3-4 vecka , så nu undrar jag först å...
Svar
14
· Visningar
1 912
Senast: Gojje_00
·
Hästvård Tittade till hästarna på betet idag och två av dem har sår jag inte förstår vad det är. Kanske någon som känner igen detta? Svullnad...
Svar
17
· Visningar
2 709
Senast: bigganl
·
H
Hästvård Hejsan! Min sköthäst (halvblod) är pollen allergisk. Någon som har en häst med samma problem? Vad brukar er häst göra när det kliar i...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Filur F
·
R
Hästvård Någon som har några erfarenheter av cysta i bakknä? Har fått diagnosen på min arabvalack (3,5 år) och letar efter erfarenheter. Han...
Svar
2
· Visningar
2 015
Senast: Roadster
·
Hästvård Köpt en häst. I princip aldrig gått på asfalt förut. I början slog han i tån först en hel del när han gick. Nu efter skoning(första...
Svar
11
· Visningar
1 681
Senast: Korven
·
Y
Hästvård Har en fölis på två månader och nu är det så här att han kan liksom inte få ut sin penis riktig. Det är som ett band på baksidan som...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: caballus
·
Hästvård Ni får ursäkta min handmålade bild:eek: Men på ena bak,har hon fått en stenhård knöl(utbuktning),som går ut rakt bakåt,ingen stor,man...
Svar
5
· Visningar
1 411
Senast: hillevie
·
Hästvård tänkte bara fråga om det gör ngt om man råkar missa en dag med fenylbutazon, lr om hästen inte får i sig hela dosen, svårt när dom inte...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: annafan
·
S
Hästvård Har någon tips om hur man gör med skoning, på vuxen häst? Insidan har en tendens att flyta ut och utsidan har en rak hovvägg och...
2
Svar
20
· Visningar
4 343
Senast: Stopek
·
H
Hästvård Hejsan! Jodopax används ju på sår, och jag har bara hittat flaskor med en halvliter i. Jag hinner ju inte använda slut på flaskan...
2
Svar
33
· Visningar
4 137
Senast: mackan
·
L
Hästvård Jag har ett problem som jag verkligen skulle behöva hjälp med. Sedan 9 månader tillbaka har jag haft en underbar maxxad dponny valack...
Svar
17
· Visningar
1 338
Senast: Jessie14
·
Hästvård Ja kan ni komma på vad det kan vara nu?? Höga vita och en del av dem är toxiska. Ingen feber. Har börjat att svullna lite på...
Svar
17
· Visningar
1 915
Senast: mimus
·
G
Hästvård Detta är för att få manen lång, VÄLDIGT lång :D HA dock tålamod, för den blir inte lång på 2 mån! Jag ska försöka förklara detta i...
Svar
14
· Visningar
2 500
Senast: Kardinal
·
Hästvård Kan börja med att tid är bokad för att kolla hästen på klinik, men skulle vara intresserad av att höra vad ni tror att det kan vara för...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Pansi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring