Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hej!! Min häst har fått svamp på huvudet. Det ser så hemskt ut, är det någon som vet hur man får bort det på ett effektivt sätt?? Är...
Svar
5
· Visningar
988
Senast: Jeeves
·
A
Hästvård Jag använder ibland tjärspray vid fula flug/insektsbett, men tjärsprayen klibbar/klumpar ihop pälsen även runt om bettet/såret och sedan...
Svar
1
· Visningar
2 219
Senast: Bialitt
·
Hästvård JA, jag HAR sökt i gamla trådar, men hittar inga svar :p Hänvisa gärna till annan, bra tråd, om ni vet en sån. Jag har börjat fundera...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Snyggve
·
B
Foder & Strö nu har jag kommit till den punkten att jag är helt förvirrad i hur mycket och av vad jag ska ge min bebis i foder. Tänkte om det kanske...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: _86a_
·
H
Hästvård Är det sant att skäckar lättare får småsår? Min skötis har alltid sår på benen nu framför allt på sommaren. Så pratade vi med en annan...
Svar
16
· Visningar
1 178
Senast: fonen
·
H
Hästvård hur undviker man att det blir svallkött i sår? vad händer med obehandlat svallkött? hur många använder potatismjöl på sår? om hästen...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: sinner
·
  • Låst
Foder & Strö Jag har en otroligt seg valack vilket ibland är mkt jobbigt och kan vara mkt frustrerande. Jag undrar om någon här har några tips att...
Svar
10
· Visningar
1 679
Senast: Trollungen
·
Hästvård Läst lite olika trådar här, bla om remonthälta. Dvs överben som sitter på insidan av skenan under knät. MEN om överbenet sitter på...
Svar
10
· Visningar
2 191
Senast: BabieBus
·
Hästvård Hej, har en fråga har märkt att min häst kissat konstigt det sista. Urinet är alldeles tjockt och kletigt och det sista är typ...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Jois
·
H
Foder & Strö hittar bara till 5 liters, vart köper ni era?
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Havregryn
·
A
  • Låst
Hästvård Vad har ni för frisyrer på era hästars manar? Lång, kort subbad? Vad tycker ni är snyggast? :bump:
2 3
Svar
59
· Visningar
3 793
Senast: heidi maria
·
S
Foder & Strö Jag har läst en massa inlägg här från folk som säger att de inte ger sina hästar havre då de blir alldeles för pigga av det. Jag vet att...
Svar
18
· Visningar
2 307
Senast: Jardina
·
Hästvård ...någon som vet vad detta kan bero på? Fick för nån månad sen hem mitt russ från fodervärdarna och fåtalet gånger vi har varit ute...
Svar
4
· Visningar
2 660
Senast: Hambo
·
Hästvård Vet inte om detta borde stå på hästvård - men jag antog att jag kan få fler napp här på avel efterssom det lär finnas några hingstar som...
Svar
8
· Visningar
5 785
Senast: Kookaburra
·
Q
  • Låst
Hästvård Hur exakt klipper man när man klipper helklippning? Klipper man verkligen exakt hela hästen då? Spar man inget någonstans?
2
Svar
28
· Visningar
2 437
Senast: GENERATI0N-X
·
H
  • Låst
Hästvård Spån? Halm? Torv? nå annat? Bara nyfiken. Vilket är bäst? Vilket är billigast? *nyfiken* :banana:
2 3
Svar
49
· Visningar
2 941
Senast: Araminta
·
  • Låst
Hästvård Ni som har hästar med mycket hovskägg - vad gör ni för att undvika mugg? Vad är bäst - tvätta benen dagligen eller bara borsta av dem...
Svar
15
· Visningar
1 561
Senast: GENERATI0N-X
·
Hästvård På min ena häst så har hans täcken börjat glida på sidan när han har varit ute i hagen några timmar. Jag kan inte säga när det började...
Svar
3
· Visningar
1 215
I
Hästvård Heej:) Jag har undrat ett bra tag och har frågat många men ingen vet, Hur mycket sover en häst normalt på ett dygn? För till...
Svar
10
· Visningar
4 537
Foder & Strö Vart vänder man sig för att få reda på vilka örter som klassas som doping. De sidor jag hittat på nätet beskriver bara vilka substanser...
Svar
13
· Visningar
1 672
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka