Vad står era hästar på?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina 3 isisar å shettis står på spån, men jag gillar det inte, det blir å se så skitigt ut på bara några dagar, oavsett hur noga eller hur länge man mockar... dem är enna riktiga lortgrisar... Men mitt vbl sto som jag har utlånad på foder står på torv, å jag ser bara fördelar med det. så vi (min familj å jag) ska nog byta till torv.

Jag gillar spån bäst, det är lätt att mocka och hålla rent.
Halm kan ju vara kul för hästen (om man inte har en lätt född fjordning)men det är lite svårare att mocka helt rent tycker jag. Torv har jag aldrig haft så det vet jag faktiskt inte... Tidningspapper tycker jag verkar tråkigt!

Sara - Frieser är fina!

torv bädd i botten och lite spån högst upp, lätt mockat ganska ljust och väldigt praktiskt

Spån har jag. Har alltid haft, och tycker det fungerar bra så jag har inga planer på att byta.
När jag var på praktik på ett stall nån vecka och de hade halm hos hästarna, det tog ju en evighet att mocka :crazy: och blev så mörkt och trist inne i boxarna..
Torv är också så mörkt och fryser väl ganska lätt, av det jag sett iallafall, så det vill jag inte heller ha.

Halm, mörkt hos hästarna??? Min halm är då ljust beige gul och jag har aldrig upplevt att det skulle kännas mörkt att ha halm hos dom??!!

Sv: Vad står era hästar på?

jag har en blandning av spån under och halm över. detta för att halm kostar mindre än spån, men spån suger upp kiss bättre än halmen. blandat blir de sjukt bra och man slipper stå och skaka av i 3 tim allt spån för att bara få avföring, samtidigt som man slipper lufta boxen i nån timme för att halmen helt enkelt inte sög up.

Sv: Re: Vad står era hästar på?

Spån
Ljust och blir bättre lukt än med halm, lätt mockat, och som endel sagt innan, mindre att mocka ut så sätt(Har spån bädd)
Har spån i botten sen halm över (mycket)när fölen kommer till världen:love:
Det jag gillar med halm är att när den är riktigt "gul" så ser det himla mysigt ut:love:
Då är halmen bra men otroligt tung mockad när man har ardenner:smirk:

Sv: Vad står era hästar på?

Har kontakt med alla tre (skötisen - spån, ridskolan - torv, gården - halm) och föredrar spån. Ljust och lättmockat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: Elo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring

Hästrelaterat