Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Jag undrar om någon kan hjälpa mig? Min häst är allergisk mot damm och undrar om det hjälper att blötlägga havre? Men i så fall hur...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Nice-suprice
·
Hästvård Min häst är inte sig lik....:( Han är lite slö, snubblig, varma ben och svullnad som kommer och går. Har låtit han vila i 5 dagar nu...
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: majapia
·
Hästvård Hej. Min kompis har köpt en häst, och det är nämligen så att han är sjukt dåligt skodd.. Han går på trakterna, skon är liksom i...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 844
Senast: Jeeves
·
H
Hästvård Jag har gått och tänkt fram och tillbaka i flera dagar nu angående en häst vi har tittat på. Skulle vilja ha lite råd från er om hur ni...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Alexandra_W
·
O
Hästvård Min häst har fullt med stora bölder ( handstora bölder) över hela kroppen. Dom är fyllda med var och blir bara större och större. Vi har...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Olmerkottarna
·
Hästvård hur hårda är ni på detta när hästarna går på bete? vart går gränsen för när ni lägger på ett täcke eller tar in dom? jag försöker att...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
11 900
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min systers sköthäst har fått som en tjock och hård rulle ovanför halsmusklen eller vad det är för muskel som putar ut precis nedanför...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 571
Senast: arbetsmyran
·
Z
Hästvård Jag har en 5-åring som börjat hosta, inte dåliga hostningar heller. Samtidigt som hon är svullen mellan ganascherna och snorar...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: liden
·
Hästvård När ponny kom hem från betat idag och jag gick igenom henne så hade hon väldigt svullna lymfkörtlar, alltså dom som vi människor får...
Svar
11
· Visningar
3 385
Senast: Tuvisen
·
D
Hästvård Hej! Min valack började klia sig i svansroten för några veckor sedan och det har pågått sedan dess. Det är bara i svansen och på...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Lilla_My
·
Hästvård Hejsan. Jag har en nu fem år gammal hingst och jag behöver lite hjälp, råd, stöd ja lite sådant. Han är totalt okomplicerad att...
Svar
4
· Visningar
1 432
B
Hästvård Hej Skulle behöva lite råd angående min 1årshingst. Han går på bete nu tillsammans med ett gäng hingstar i åldrar 1-3. Där har han...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: CK
·
M
Hästvård Förra veckan fick min kompis häst näseblod när hon red den. Hästen är ett fullblod. Hästen rids så gott som aldrig speciellt hårt (...
Svar
8
· Visningar
4 267
Senast: Degree
·
E
Hästvård Jag har ingen aning om detta hamnar i rätt forum, om inte så ber jag om ursäkt. Jo jag har hittat en häst som jag ska ha på foder för...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Empooo
·
Hästvård Vet inte om det hamnar rätt men känns så ;) Har en del funderingar som jag vore glad att få åsikter på. Jag har ett snart 5 månader...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Har en fråga ang. vaccinering mot influensa. Min häst har alltid fått den i maj men nu i år har jag helt glömt bort den där...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: ricca
·
S
Foder & Strö Vad räknar ni som underhåll, lätt arbete, medelhårt arbete, hårt arbete när ni räknar ut foderstat? Vilket av ovanstående tycker du...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: misslittlething
·
H
Hästvård Vad ingår i ert stall? Vore kul att veta! Behöver ni själva köpa till saker som saltsten, och fodertillskott? Vilka tillskott får...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Underbar
·
F
  • Låst
Foder & Strö jag har ett föl som är ca 3 1/2 månader. vad ska man ge honom för foder och när ska man börja. hur har ni gjort eller kommer göra? är...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Antiqua
·
Hästvård Vad innebär det egentligen att hästen har en liiten "broskförändring på kotleden" som veterinären kan se på röntgen? Är det artrit eller...
Svar
4
· Visningar
1 896
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka