Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har lite problem att få under sig baken ordentligt. Jag har funderat på flertalet anledningar. T.ex. att hon har varit felriden...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Tinen
·
S
Hästvård har (troligen) två hästar med förbening. den ena (ardenner) har också mycket dålig kvalite på hovarna. har förut gett tillskott av...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: sinner
·
Z
Hästvård Jag har en fråga som jag skäms lite för att ställa.. men aja, det är väl bra att man frågar iaf. Jo, när man avmaskar hästar, kan man...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Vi fick en del av våran hage sådd av en bonde tidigare i somras.Tyckte väl att det vuxit fort och igår kollade sambon närmare och sa att...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Lina_kj
·
S
Hästvård min ponny har fått skav av täcket . jag hade ett bögskydd på men det fick hon skav på manen av. sen fick hon skav av extrahalsen som jag...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: peachezz
·
Hästvård Jag kom hem efter en veckas semester och upptäckte att mitt sto har två äckliga och varande sår i manen. Pratade med hästvakten som...
Svar
16
· Visningar
1 966
Senast: Apollo 13
·
A
Hästvård Igår när jag precis hade sadlat min häst och stog och satte fast bettet i tränset så ser jag hur min älskade pålles ben plötsligt viker...
Svar
8
· Visningar
1 894
Senast: HittaFiiisk
·
D
Hästvård Vet inte om vi är överkänsliga eller om det är befogat. Det står två hästar i vårat stall som inte sköts om ordentligt. Den största av...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Dandyridge
·
H
Hästvård Hejsan! Min häst har fått soleksem i karleden, då bildas ju skorpor och sånt som påminner om mugg. Gör jag bäst i att pilla bort...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: HittaFiiisk
·
Hästvård *lite småorolig* Hoppas att någon orkar läsa allt:) Chili brukar stå inne på dagarna nu när det är så varmt och brukar tycka att det...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: Nethril
·
Hästvård Nu måste ni hjälpa till och vara bollplank, för vi (jag och vet.)kan inte komma på något. Min häst har en mycket envis mugg, vilket...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 630
Senast: axel
·
Hästvård Skulle vilja höra era erfarenheter ut av att operera bort gaffelbandet? Varför blev det aktuellt för just den hästen och hur såg...
Svar
8
· Visningar
1 953
Senast: Muehh
·
J
Foder & Strö I stallet där jag har mitt arabsto (155 cm, ca 400kg) inackorderat betalar jag 1000:-/mån för in/utsläpp, spån, hösilage, och 3...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: åke
·
Hästvård Har en liten fråga om päls sättningen på min häst, redan nu börjar få tjock päls. Han har gått ute på nätterna hela sommaren och han är...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: Underbar
·
E
Hästvård Sitter på nålar just nu, väntar bara på att mobilen ska ringa. Fick ett riktigt trist och oroväckande samtal av de som har hand om min...
2 3
Svar
59
· Visningar
14 128
Senast: trojalotta
·
C
Hästvård Upptäckte detta på vårt ponnysto o vad jag kan hitta i info så är det en ink? Vad tror ni? Behandling? Har läst diverse därmed. Är...
Svar
11
· Visningar
1 491
Senast: Aifoz
·
T
Hästvård Jag skulle behöva lite snabb hjälp! så jag har lite kött på benen när jag ringer min eventuellt nya hovslagare. Det är såhär, när jag...
Svar
19
· Visningar
1 284
Senast: Tola
·
A
Hästvård Jo, min häst ska åka transport ganska långt för att jag ska flytta till en annan stad, nu vill jag veta om det finns lugnande som man...
Svar
13
· Visningar
1 435
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Är det någon som vet skillnaden mellan Matildahavre och Belindahavre? Tacksam för svar :bow:
Svar
14
· Visningar
6 094
Senast: Strajder
·
M
Foder & Strö Hur stor är risken för fång om man låter hästarna efterbeta på vall där man tagit 2 skördar ensilage tidigare i sommar?
Svar
1
· Visningar
737
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka