Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det är ju smittor lite här och var för tillfället... Jag själv vet precis vad som gäller enligt TR vid misstänkt smitta och tävling och...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: pialotta
·
Z
Hästvård ok, jag är väl okunnig på området..:P Men när hästen skavt av päls/haft sår.. brukar pälsen som växer ut inte vara antingen vit eller...
Svar
9
· Visningar
1 605
Senast: Bella_
·
Hästvård Hittade min shettis i hagen med svullet öga. Ringde genast vet. som hittade ett hornhinnesår stort som en enkrona. Hon står på...
2
Svar
21
· Visningar
3 907
Senast: Angelina
·
G
Hästvård behöver era råd och eran hjälp min lilla 1åring har plötsligt blivit väldigt halt. Hon haltar ordentligt på höger bak och vänster...
2
Svar
35
· Visningar
2 361
Senast: Luna10
·
C
Hästvård Mitt varmblod (ca 155 cm) vägde i september 450 kg. Idag väger hon 405kg. är det en stor eller liten viktminskning på nästan ett år?
Svar
3
· Visningar
760
Senast: fijja
·
Hästvård vad tycker ni om att köpa häst med struppipning, lindrig sådan. en unghäst som verkar hur fin som hällst men har detta.
2
Svar
20
· Visningar
8 565
Senast: pialotta
·
S
Hästvård Hejsan, det är så att jag ska köpa en häst och tänker göra vet.besiktning med böjprov innan köpet. En vän till mej tycker jag borde...
2
Svar
23
· Visningar
2 429
Senast: Spunk
·
T
Hästvård Har en kallblodskorsning med otroligt stela och "träiga" muskler. De stora musklerna, på korset t.ex. ligger som ett stelt pansar över...
Svar
19
· Visningar
2 828
Senast: Miaa
·
Z
Hästvård Vi misstänker kvarka i vårat stall, ska under dagen kontakta veterinär ang detta. Vad gör veterinär för att fastställa att det är...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Qbaby
·
Hästvård Min ponny har haft kotledsinflammation på båda fram och ett bakben. Har behandlats och blivit försiktigt igångsatt. Nu efter 3 månader...
Svar
7
· Visningar
934
Senast: Annika Källse
·
D
Hästvård Hejsan! För ungefär 2 månader sen kom min häst in från hagen med jättesvullet ben & haltade. Vi väntade i några dagar för att se om det...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Mmajk
·
F
Hästvård När är bet lämpligt att klippa hästen? Min går fortfarande ute på bete och han har redan fått vinterpäls :o Mest halsen och magen. Jag...
Svar
7
· Visningar
2 547
Senast: juvelen
·
Hästvård Vilken tycker ni är den bästa hovvårdsprodukten för mjuka hovar?
2
Svar
26
· Visningar
2 952
Senast: Bewelinn
·
Hästvård Har hittat ett litet shettis sto som jag blivit lite förtjust i. Men fick nu veta att hon har wns. Vad är detta för något?
Svar
2
· Visningar
998
Senast: arabia
·
P
Hästvård Nu är det så att min häst fått kissing spines. Han har intilliggande tornutskott. I april fick vi åka akut. Han har fått smärtstillande...
Svar
12
· Visningar
3 632
Senast: plommomgurkan
·
S
Hästvård Blev helt paff.. ja vet inte om de stämmer.. kanske ännu en skrock som att bara för en brun häst har svarta ben så är det en travare...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: SofaijaHhh
·
Foder & Strö Idag då jag var uppe hos hästarna gick mitt sto under en hängbjörk och som en riktig giraff gick hon och norpade åt sig av löven där...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: cristobal
·
N
Foder & Strö Hej! Min 24-åriga D-ponny har magrat drastiskt i vinter. Jag försökte lägga till lusern men han blev inte bättre, snarare sämre och...
2
Svar
36
· Visningar
3 484
Senast: busfro
·
G
Foder & Strö Vet ngn vad som skiljer sig mellan dessa foderslag. Näringsmässigt? Protein och energi? Jag vill komplettera krafft grov 125 med havre...
Svar
9
· Visningar
1 136
Senast: Goldi
·
Hästvård Min häst har varit svullen mellan ganscherna ända sen första dagen på betet. Även under huvudet mellan käftgropen och kindkedjegropen...
Svar
3
· Visningar
1 396
Senast: ahaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka