Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min 6-årige travare fick nyligen den diagonsen och jag undrar om det finns någon som har erfarenhet eller kunskap om det. Veterinären...
Svar
6
· Visningar
2 623
Senast: BitterAss
·
Hästvård Nyfiken på hur ni som haft ute equiterapeuter tycker att era hästar fått bra hjälp? Positivt & negativt? Vilket problem? Blev det bra...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: Tuvisen
·
G
Foder & Strö Hej hej ! :) Nu undrar ja om nån i detta avlånga land kan hjälpa mig?? Det är nämligen så att vi har ett Islandssto på 28 år. Hon är...
Svar
16
· Visningar
1 265
Senast: Glory
·
Foder & Strö Korsförlamningshästar ges ofta så lite stärkelse och socker som möjligt. Energin som saknas täcks ofta upp att fett. Jag satt och...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: sissu
·
N
Foder & Strö Alltså torra storbalar med halm som plastas in för att kunna förvaras utomhus. Inte som nån sorts halmsilage utan vanliga torra...
Svar
8
· Visningar
4 160
Senast: pinky
·
C
Foder & Strö Jag sitter och funderar på hur jag ska lägga upp foderstaten till hösten. Än så länge kör jag på på samma foderstat som hon hade när jag...
Svar
2
· Visningar
792
·
Ä
Foder & Strö Jag har ju min nordis, måttligt tjock efter sommaren, som nog kan häva i sig måååånga kilo hö i vinter. Och min nya häst som är dryga 1...
Svar
19
· Visningar
1 899
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Hej! Någon som triangelmärkt en häst? Undrar hur det går till och vad det kostar? Har man inget livvärde kvar på hästen när den är...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: nella84
·
Hästvård Jag och min häst är förstföderskor! och behöver därmed lite hjälp på traven. Hade tänkt kontakta vet imorgon och fråga lite, men tänkte...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: weasel_
·
Hästvård tror ni att det skulle funka att ha en sån padd istället för fårskinn? sadeln glider fram pyttelite om jag inte har fårskinn under, även...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: iloveyou
·
Hästvård min häst måste ha fått något bett, för ögat har börjat svillna igen, detta har skett på bara någon timma. Hur gör jag med detta...
Svar
4
· Visningar
1 625
Senast: jassica
·
Foder & Strö I år ska vi ha ungponnier på lösdrift här för första gången. De ska naturligtvis ha fri tillgång på grovfoder. Det är dags att planera...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Det verkar som att fler och fler får problem med detta. Vad är era erfarenheter om detta, visa gärna bilder ni som har!
Svar
9
· Visningar
2 511
Senast: Gretha
·
Hästvård Ja jag har bara varit med om att folk sparar allt kiss i botten. Hur gör man på riktigt?
2
Svar
23
· Visningar
6 748
Senast: Canoó
·
Z
Hästvård Har för mig att rain rot är regnskållor.. i vilket fall, vad gör man för att bota det? Tänk dig att det ligger i sadelläget i ett...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Zab
·
M
Hästvård Hej! jag är ny här på forumet så jag vet inte riktigt om tråden ligger rätt...Mitt problem som jag behöver "bolla" med någon är att jag...
Svar
2
· Visningar
1 340
Senast: tinafinis
·
C
Foder & Strö Tänkte att det vore intressant att skapa en tråd där vi lade in värden från analys av årets skörd... och göra en lista av det hela...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hur stora volymer kraftfoder (i liter) kan man egentligen ge hästen per gång? Tänker på att om man ska ge uppblötta lusernpellets...
Svar
7
· Visningar
1 413
·
D
Hästvård Tänkte att man kunde byta ut det dyra kutterspånet mot spån från snickeri, men undrar var i Skåne det finns att köpa?? Ngn som har...
Svar
4
· Visningar
1 253
·
Hästvård ...vansinnigt eller en god ide? Min 2½-åring har redan en ordentligt tjock och tät päls. Han blir sjöblöt av en lugn tur som handhäst...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: Ljulius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka