Häst med igenmurat öga.

jassica

Trådstartare
min häst måste ha fått något bett, för ögat har börjat svillna igen, detta har skett på bara någon timma.

Hur gör jag med detta, avvaktar jag eller bör jag kontakta vetrinär? Misstänker att det är bromsbett, som träffat lite illa, då vi har massa och stora broms.

Sv: Häst med igenmurat öga.

verkar som de som haft insektsbett avvaktar någon dag, och bara skäljer så då gör jag det jag också.

Hur ser ögat och konjunktivan ut? Är du säker på att det inte är en ögoninflammation? Om så bör du låta vet kolla upp det snarast.

Tror inte att det är någon ögoninflammation, eller är nästan hundra på det, då man ser att han har ett stick.

Jag kollade till honom för någon timme sen och då har svullnaden gått ner, men det rinner lite ur ögat.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: WildWilma
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 259
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 899
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka