Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Igår skoddes min häst om. Hon lyckades dra av sig ena framskon i onsdags, så att det drog med en del av hoven också. Igår när jag kom...
Svar
19
· Visningar
3 323
P
Hästvård Jag funderar på att ta ut kiropraktor till min häst. Jag har precis fått hem henne igen efter ca 2 månaders uppehåll, och har upptäckt...
Svar
9
· Visningar
1 377
Senast: blohme
·
B
Hästvård Detta lär bara bli en "skriva av sig" tråd ... Nu är jag riktigt trött på min häst hovar, har problem varje sommar. Skorna trillar...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 975
Senast: blohme
·
Hästvård Min häst ska få buta i 15 dagar nu, morgon och kväll. Men saken är den att jag kommer att åka bort på och gå på bröllop och då är det...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: -erica-
·
I
Hästvård Det är så att jag har glömt att vaccinera i tid. Hästen skulle ha vaccinerats före 18/6. Nu undrar jag om tävlingsförbudet gäller hela...
Svar
19
· Visningar
5 050
Senast: flickancarra
·
Hästvård Har hittat en mycket fin häst. Exportröntgad. I denna står det lindrig hovbroskförbening båda fram. Utan klinisk betydelse har vet...
Svar
14
· Visningar
4 233
Senast: kokalolasosfofinontot
·
S
Hästvård jag har en ponny som har knäledsinflammation. har fått behandling och ska vila i 2 veckor .. men hur ska jag börja att sätta igång...
Svar
5
· Visningar
950
F
Hästvård Min häst blev skadad som 5 åring, var riktigt halt under 1 år utan att veterinärerna kunde hitta något fel på henne. Bytade tillslut...
Svar
7
· Visningar
860
Hästvård Osäker på vart tråden ska ligga men ligger den fel så flytta :bow: Jag har haft min pålla i 2 år snart! Det är en gammal travare på 18...
Svar
17
· Visningar
1 157
Senast: Pacific
·
V
Hästvård Hej! Min häst har några konstiga knölar på typ hela bröstet och en del av ryggen! dessa knölar är ca. 1 gånger 1 centimeter... har...
Svar
3
· Visningar
1 089
J
Hästvård Någon som vet om det finns färdigblandad Virkon S, inte de stora dunkarna då utan i lite mer behändiga sprayflaskor eller liknande...
2
Svar
27
· Visningar
5 116
Senast: Jeeves
·
Hästvård Mitt snart 16 månaders unghäststo har en ganska dålig hovkvalitet som det verkar. Inte så att hon kommer att få problem, snarare får man...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Prince LineXX
·
F
Foder & Strö Ni som ger krafft sport till eran ponny, hur mycket ger ni och vad ger ni för annat krafftfoder förutom det??
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Lancet
·
Foder & Strö Häromkring verkar det vara standarden i fullinackodering. Jag räknar på att min äter det dubbla :o stor, svårfödd och väver :o Jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 619
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Är inte så bra på det här emd hältor, tkr det är väldigt svårt att se vilket ben de haltar på och vart det sitter. Vill nu ha hjälp av...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 767
Senast: Toker
·
Hästvård Har ett problem. Min ponny har fått skavsår av sadelgjorden. Upptäckte det i mars/april, då sadelgjorden ärligt talat var rätt skabbig...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: TantEster
·
O
Hästvård Vad inebär pålagringar?
Svar
2
· Visningar
876
Senast: TantEster
·
Hästvård Hjälp! sitter och fyller i anmälan till kvalitets... det står: Är ponnyn behäftad med dolda fel? ja/nej (hon har ju inga dolda fel, vad...
Svar
6
· Visningar
2 753
Senast: aida
·
C
Hästvård ...på buke för första gången på länge!! (tråden kanske borde ligga på hästvård?) I vilket fall så är det här min gammla brutta...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 108
Senast: Chappe_
·
Foder & Strö Råvaruinnehåll: 25,0 % korn, Lusern 25%, Havre 10%, Vetekli 5,0%, Majs 3,0 %, Lin 1 %, Sojaolja 0,90%, Sockerrörmelass 0,60%...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Inelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka