Bengeten gör entre..

Sv: Bengeten gör entre..

Så som du beskriver ska det verkligen inte vara. Låt inte dessa personer åtgärda din hästs bett fler gånger! Det låter som att det tas en del på tuggytorna och att det tar ett antal månader innan tänderna (som ju "växer" hela tiden) åter fungerar.

Jag har läst din andra tråd, där du skriver om ett varmblod som gått ner 45 kilo sen i höstas, antar att det är den här hästen.

Du skriver att du inte vill påfresta henne med någon resa och úndersöka magen etc, men enligt mig så är det faktiskt din skyldighet som djurägare att se till att ditt djur är friskt, eller iallafall att det blir undersökt.

Du får henne inte att gå upp i vikt, och du vill/kan inte undersöka henne då serj ag faktiskt inte så många alternativ.

Låter kanske hårt, men du kanske ska låta henne somna in? För oavsett vad så kan du ju faktiskt inte ha en häst som blir tunnare och tunnare, Och enligt din förra tråd så är det ju under vintern som hon gått ner, då de fodras med hö etc. Har du någon analys på höet??

Du skriver att du inte vill påfresta henne med någon resa och úndersöka magen etc, men enligt mig så är det faktiskt din skyldighet som djurägare att se till att ditt djur är friskt, eller iallafall att det blir undersökt.

Jag vill inte påfresta henne med denna resa då det tar flera dagar fö henne att återhämta (hon stressar upp sig så svetten rinner) sig, när hon är i normalt skick och i de skick ho är nu så vet ag inte om hon skulle klara det.

Ja bestämde mig igår iaf för att hon ska få somna

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka