Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Har hittat en massa trådar om avlivning, men ingen om för- och nackdelar med de olika sätten man kan avliva med. Moderatorn får förlåta...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: hillevie
·
E
Hästvård Vi har varit på kliniken med min häst ett antal gånger för hältutredning och det är några saker jag inte riktigt förstår. På röntgen...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: -erica-
·
N
Foder & Strö Som rubriken lyder så är jag på jakt efter färdigfoder i müsliform som fungerar muskeluppbyggande/bibehållande. Jag har fått tips om...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 981
Senast: busfro
·
C
Hästvård Min sommarponny har ett (enligt mig) ganska otäckt sår mellan bakbenen, precis bakom skapet :crazy: den är öppet och lite "köttigt" och...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Murat
·
Hästvård Veterinären var tveksam på vad det var med kunde vara med min häst och satte henne på fång behandling tidigare i somras. En diagnos som...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: lillamy73
·
B
Hästvård Var ute i ett stall i veckan och där var det ett litet "hingstigt" sto som krökte nacke och brumma och skrek som en hingst. När den...
Svar
12
· Visningar
1 766
Senast: skuggi
·
M
Hästvård Hon har haft rätt så dåliga hovar under sommaren och nu efter regnet så kom det här. Har aldrig sätt det förut och vet inte vad man ska...
Svar
5
· Visningar
1 757
Senast: Presto
·
I
Hästvård Hej, hästen jag sköter om har som små vita "blommor" i öronen. Ser ut som små blomkål.. Någon som vet vad det är för något? Och hur kan...
Svar
6
· Visningar
1 758
Senast: iresha
·
Hästvård Både i box och sjukhage är han komplett tokig:grin: Får fri tillgång på hö, granar och morotsbitar i hela hagen. Tror han hade farit...
2
Svar
30
· Visningar
2 238
Senast: independent
·
Ä
Hästvård Behöver jag täcke på 1 åring som ska gå i lösdrift? Hon ska bara promeneras och pysslas med såklart.
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 182
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Mitt sto har under några veckors tid utvecklat 4 st knölar nedanför manken. Den största är som en enkrona i diameter. De är hårda och...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: månFare
·
S
Hästvård Hej! Jag vill skriva till alla er som känner er orutinerade och osäkra när det gäller vården av era hästar, ta hjälp! Snälla ta hjälp...
Svar
12
· Visningar
1 201
Senast: missmuppsan
·
Hästvård Har ett föl som fått problem med överkänslighet i ansiktet. Detta blev bra då vi bytte bete och smörjade med mjukgörande och solskydd...
Svar
5
· Visningar
2 098
Senast: lady_vip
·
A
Hästvård Vilka sprutor är minikrav för att hästen skall få tävla?
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: armando16
·
S
Hästvård tog in gammelgrå idag och upptäckte knölar... på ryggen och korset, ner mot svansen var det värst. dom är stora som golfbollar ungefär...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: sinner
·
Foder & Strö några bilder på mitt magra o omusklade "ök" :crazy: Fast han är ju min älsklingskille ändå... :love: Vad tycker ni? Dagens...
2
Svar
28
· Visningar
2 581
Senast: catya
·
F
Hästvård Kan de bli reservation på en pålagring som vet. bedömer som mycket liten?? Sitter inte i ngn led utan på kotbenet.. Krävs det att...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Undrar om det är någon som har erfarenhet av hur elektroterapi fungerar på överben?? Har hört att det ska få överbenet att försvinna...
Svar
13
· Visningar
1 712
Senast: SarahA
·
H
Hästvård Hejsan! Min häst har sedan lite mer än 1 vecka varit halt och svullen/varm i frambenet. (Hästarna har förmodligen busat i hagen.)...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: HittaFiiisk
·
P
Hästvård Har varit med min häst på en klinik, där det konstaterades hälta. Veterinärerna tyckte att hon var bra skodd, men de sa att hon var skev...
Svar
14
· Visningar
1 724
Senast: persika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II