Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad anser ni om rundbalar av halm som står ute på fältet, färdigpressade, i regn och rusk? Kan man verkligen använda dessa till hästar?
Svar
14
· Visningar
2 933
Senast: Stallwest
·
I
Hästvård Den 19 juli hoppa jag min ponny, och då kom vi i väldig hög fart i mot ett hinder. Han är väldigt svår att reglera, skulle gått in på...
2
Svar
20
· Visningar
2 267
Senast: Isbiteen__
·
Hästvård Ikväll nu när jag skulle ge kvällsfoder åt hästarna i hagen så märker jag att valacken har konstiga sår lite här o där på höger sidan...
2
Svar
34
· Visningar
2 409
Senast: BlackRose
·
P
Hästvård Har hört flera olika hästar som klickar i lederna i början av ridpass. Vad beror det på? Bör man göra något åt det och i så fall vad?
Svar
4
· Visningar
960
Senast: EmelieR
·
Hästvård Igår släpptes våra två valacker (halvblod o fjording) ihop med en shettisvalack, ihopsläppet gick helt över styr efter ett tag, de...
Svar
8
· Visningar
1 072
Senast: Empalie
·
P
Hästvård Nu är jag tillbaka igen! Det senaste inlägget gav mig många tips och råd som jag har haft STOR nytta av! Så därför tänkte jag att jag...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: Plane
·
S
Foder & Strö eller ja, hon kanske blir.. pållan hade på nåt ännu ej utrett sätt tagit sig ur boxen troligen i morse, och stod förnöjt och mumsade på...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: sinner
·
Foder & Strö Min häst svettas mycket vid träning och jag har fått tipset att ge extra salt, men jag har ett litet dilemma :p.. Ska det vara med...
2
Svar
27
· Visningar
2 709
I
Hästvård En "tvärt-om" tråd::idea: utan att bry sig om i vilken kondition och hull din häst är i, - hur mycket stannar vågen på? ;) eller...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
28 281
Senast: smultronfot
·
Hästvård Hade under vintern/våren problem med att den vita linjen smulade sönder och strålröta. Lyckades hålla problemet nere med att kratsa...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: sinner
·
Hästvård Min kompis har en frieservalack som har börjat klia sig. Har kliat av en stor bit av manen mittpå och har tunnat ut manen rejält. Han...
Svar
15
· Visningar
2 802
Senast: nowa
·
Hästvård Hej! Min valack har blivit svullen på nosryggen, lite ovanför mulen. Det ser oregelbundet ut och känns hårt, inte vätskefyllt. Han...
Svar
2
· Visningar
3 245
Senast: hermulen
·
J
Foder & Strö Hur länge kan man ha en rundbal med hö i hagen innan man bör byta den? Som det ser ut nu så blir vi bara två hästar i hagen. Balen är...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Jempa77
·
D
Foder & Strö Vet att det finns en fångtråd, men den här handlar om foder... Flytta om det ej passar! Har fånghäst som nu är helt igångsatt. Tränar...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Carolrita
·
Hästvård Min fjording som ja skrivit om förut i några trådar har ju problem med hovarna. Hade en veterinären där från början.Hon sa att det var...
Svar
16
· Visningar
1 337
Senast: Kicki_83
·
Hästvård Än en gång kliar veterinärerna sig i huvudet över min häst:crazy: Det började för lite mer än 3 veckor sen när jag upptäckte att hon...
Svar
6
· Visningar
3 169
Senast: lacessere
·
Ä
Foder & Strö Ni andra som bor runt GBG Alingsås, vad blir priset för er i år? Jag blev chockad när det av våran leverantör ska bli det...
Svar
12
· Visningar
2 589
B
Hästvård Pepping hitåt! Då var det dags för vårt första klinikbesök någonsinn, har fått tid på fredag, då donnan har en skum rörelsestörning...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Bumblebee
·
T
Hästvård Hästen var igår svullen bakom ganasherna. Hårda knölar och stora. Han reagerade inte nämnvärt när man tog på dem men det såg obehagligt...
2
Svar
31
· Visningar
7 301
Senast: Hressa
·
T
Hästvård Switch inför sommarbetet mot fästingar mm , Tänkte bara hur länge det sitter i o håller de äckliga krypen borta ?
2 3
Svar
49
· Visningar
3 998
Senast: CarinaMargret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka