Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag sitter nu och knåppar på höstens foderstater. I våras fick jag ett bedårande stoföl:love: min första uppföddning* lite stolt...
Svar
18
· Visningar
4 302
Senast: ameo
·
Hästvård Min hingst, särskilt på vintern när han är broddad repar framsidan på bakhovarna med broddarna på framskorna. Jag har alltid boots...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Nebraska
·
A
Hästvård Hur ofta ska hästen avmaskas och vaccineras? Vad kostar avmaskning och vaccinering där du bor? :)
Svar
12
· Visningar
1 613
Senast: Etienne
·
Hästvård Hej. Idag när jag tog in pållan för ett ridpass observerade jag att hö framknä var svullet, känns som om det är vätskefyllt, mest på...
Svar
14
· Visningar
15 851
Senast: Qluring
·
Hästvård Min häst är halt igen. Han som jag skrivit om i bl a denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=906839 Han fick en...
Svar
13
· Visningar
1 423
Senast: Maira
·
S
Hästvård som sagt hittade kraftig puls i alla fyra på min unghäst idag! fång :S? har inte sett några andra tecken på fång och han går på en hage...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: SofaijaHhh
·
Hästvård I dag har det konstaterats att en av hästarna i stallet har kronisk astma och blåsljud på lungorna. Det jag funderar på är att vet...
2
Svar
25
· Visningar
2 999
Senast: misen
·
Foder & Strö Någon som senaste året (årets skörd eller typ förra) gjort en analys på STORK havre?
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Fille
·
Hästvård Skulle gärna vilja veta vad folk har för erfarenhet av fullblodens hovar. Ständigt hör man om fullblodens dåliga hovar, men är det...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Equilina
·
S
Hästvård :)Hejsan! Jag undrar om ni vet ngt om karenstiden på arnika och blue loiton. Jag trodde att det bara var att använda men nu har jag...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: super_fantan
·
Foder & Strö Har ett sto som står på boxvila pga av senskada. Problemet är att hon har börjat tappa i vikt, revbenen har börjat skönjas. Hon har...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Mitrolle
·
Hästvård ett varmblod 4 år. Riden 1½ år. Hon har haft en längre tid ont i höften ryggen men med mycket om och men har jag haft ut en...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Tuvisen
·
Hästvård jag har lite funderingar på journalerna från kliniken där hästen varit. om man åker på en annan ATG klinik så brukar de kunna skicka...
Svar
16
· Visningar
2 702
Senast: Nominous
·
G
Foder & Strö Jag hittade en säck med havre som stått undangömd ett par månader. Är den för gammal eller hur länge kan en säck stå?
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: godishanna
·
V
Hästvård Hittade min häst i hagen med ett svullet öga nyss. Men det verkade inte vara någon skada i ögat, utan mer på ögonlocket. Det varken...
Svar
12
· Visningar
5 418
Senast: Valkyriaa
·
S
Hästvård upptäckte igår att min foderhäst har fått små "knottror" mellan frambenen typ, känns som små vårtor eller fästingar ellet nåt. försökte...
Svar
13
· Visningar
2 419
Senast: Babbel
·
Foder & Strö Jag tycker att min häst börjar bli för tunn. :cry: Det känns inte bra alls. Dessutom är han rätt omusklad efter sin skada. Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
2 603
Senast: Maira
·
S
Hästvård Hej! Nu måste jag verkligen få hjälp, vet inte vad jag ska göra längre. Har ett 16 årigt halvblod hemma som tappar skorna stupiett...
2
Svar
26
· Visningar
2 874
Senast: Babbel
·
Hästvård Var och öppnade en otäck hovböld på klinik för snart 2 v sedan. Och ska i veckan ta av gipset tillsammans med hovslagare. Detta för att...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: MaRomer
·
G
Hästvård min systers D-ponny har fått en galla i hasen, höger bak, bara sådär, från ingenstans.. den är rejäl, och finns både på utsidan och...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: BrentKick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka