Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Vi har fått hem 7 ton rundbalat hö. Har haft koll på det titt som tätt och igår när jag kom upp på logen så var den yttersta balen...
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: anni0301
·
I
Hästvård kom och tänka på det när jag läste en tråd och täcken :P Snart blir det ju vinter och kallt och för en del hästar dags att bli...
Svar
19
· Visningar
1 424
Senast: Borin
·
P
Hästvård Hej! Jag har en valack på 9 år som har något konstigt i sitt vänstra öra. Det är små fläckar som liknar ngn sorts svamp. Typ som...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: hegg
·
Hästvård Jag har ett väldigt stort problem! Vet att det har varit diskussioner av detta slag uppe flertalet gånger men jag har verkligen ingen...
Svar
7
· Visningar
792
Senast: Ravishing
·
L
Foder & Strö Jag har ett sto som är otoligt lättfödd, efter betet så har hon lagt på sig en massa. Dock så är hon dräktig men hon ska föla nästa år i...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Nu vet jag inte riktigt vad som har hänt... men min häst är inte så matglad längre. hon ätr inte upp allt silage (får inga stora...
Svar
7
· Visningar
1 418
Hästvård Konstig titel på tråden men jag har lite frågor jag hoppas någon kan/orkar svara på. om man har lättfödda ponnyer(alltså större risk...
Svar
9
· Visningar
1 484
Senast: hillevie
·
Hästvård Hej ! på er alla Bukar! är ny här och har fått råd att fråga runt lite här på Buke... Så nu undrar ja ... Hur mycke börjar ni att ge...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: shosho
·
Hästvård Har aldrig provat det faktiskt:o Tänkte att jag kanske skulle testa nu när min pålle står på boxvila? Vad har ni för erfarenheter? Läste...
Svar
19
· Visningar
2 009
Senast: headstrong_
·
Ä
Foder & Strö Jag vägrade hägna in en bit av pojkvännens mark till hage för det står en stor ek i mitten, och det har man ju hört är farligt. Så...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: Ängslig
·
Hästvård Hur ser dagarna ut efter att en ET har varit ute (givetvis beroendes på vad de gör..)? Får ut en idag och undrar hur nästföljande dagar...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: skwaller
·
S
Hästvård stackars Grodan! han har en nerv i kläm och matte som själv inte kan hjälpa honom bokade ET. Jag var ganska förvånad av den lilla...
Svar
11
· Visningar
1 510
Senast: skwaller
·
Hästvård Det kanske redan finns trådar om detta... men... ...när börjar ni lägga på täcke på era hästar framåt höst/sensommar. Låter ni dom ha...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 559
Senast: Chili
·
Foder & Strö Vad ska man välja för havrefritt färdigfoder? De olika märkena har olika råvaror som ersätter havren ex korn o majs. Är det bättre...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Lena2005
·
A
Hästvård Hej! Kan hovbölder spricka upp i karleden? Jag hade för mig att de bara vandrade upp till kronranden. Min ponny hade för några veckor...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Amiir
·
Foder & Strö Om c-ponny står inne på natten är ute på dagen o äter gräs. Hur mycket hö (antal kg) skulle in rekommendera att hon ska äta under...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: pinky
·
T
Hästvård Det regnar och regnar och åter regnar.. Har tagit in hästarna på nätterna de senaste dygnen för jag har varit orolig för hur mycket det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 058
Senast: Valencia
·
Foder & Strö Jag fick frågan här idag på jobbet vad som var skillnaden mellan foder vete och vete kli, att fodra med. Jag kände att jag hade ingen...
Svar
2
· Visningar
1 406
Senast: a1agnlju
·
N
Hästvård Helt förtvivlad, hittat ett jättefint 4-årigt sto e bocelli. Men, nu visar det sig att hon har osteochondros i bägge bakknän. Fått ner...
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu tycker jag att vi klargör det här en gång för alla. Vad är de olika fodrena vi ger bra för? Lusern: Betfor: Havre: Kli...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V