Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med, konstigt att våra hästar aldrig heller gör det
Kanske inte. Men hon tar fram minst en svårklasshäst varje år.
Immer
***delvis knapplån***
Man kan ju undra hur folk gjorde förra sommaren, när det började regna vid midsommar och slutade i april i år? Åtminstone var det så hos oss, det regnade dygnet runt hela sommaren, en bit in på hösten och sen hela vintern. Mätstationen ett par kilometer från vårt uppmätte svenskt rekord i regn under 2007.
Kan ju länka en bild på min häst så kan ni ju se själva. Ser den här ponnyn ut att lida o frysa av att vara ute dygnet runt i snö och när det snöar? På bilden har det snöat i flera dagar utan att hon har fått komma in mer än till träning.
Går den svårklasshästen ute i ur och skur dygnet runt, eller alternativt står i hettan med alla insekter, när den går svår klass, eller har den gått ute innan utbildningen på de villkoren?
sedan kan jag i vissa fall förstå när en del säger att deras hästar inte använder ligghallen, alla ligghallar jag sett är ju inte direkt välskötta/välströdda eller optimala med ljusinsläpp och utgångar för hästarna.
våra hästar använder sin ligghall flitigt, tom shettisarna trots stor vinterhage om ca. 8 ha kuperad och varierad mark. vi skottar ligghallen 1-2 ggr/dag för att hålla den ren och torr, så därför vet jag att den utnyttjas
hästarna står inte och väntar på oss vid grinden, men dom kommer och möter så fort dom noterat eller hört oss, alla 5.
Jag ser dem hoppa och skutta i hagen varje dag.
Immer
många ggr. är dom dessutom tämligen små för det antal hästar som ska vara där, även om måtten är godkända (jag tycker utrymmet som är lagstadgat blir för snålt/häst, särskillt när man har både ponnys och halvblod))
Man kan ju undra hur folk gjorde förra sommaren, när det började regna vid midsommar och slutade i april i år? Åtminstone var det så hos oss, det regnade dygnet runt hela sommaren, en bit in på hösten och sen hela vintern. Mätstationen ett par kilometer från vårt uppmätte svenskt rekord i regn under 2007.
Det jag avskyr mest är när folk låter sina hästar stå ute i skitväder (eller för den delen vintertid inne) "bara för att det är sommar"
Håller med.Det jag avskyr mest är när folk låter sina hästar stå ute i skitväder (eller för den delen vintertid inne) "bara för att det är sommar"
Man ska vara rädd om sina djur. Att ha frusna djur ute i skitväder är bara idioti.