Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård kanske lite knasig fråga, men hur märket man det på hästen?
Svar
11
· Visningar
6 852
Senast: murran
·
M
Hästvård Hej! Blir inte klok på att läsa allas trådar här, några säger att vatten är bra och andra säger att det inte funkar alls! Jaha, hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 899
Senast: Ökenvind
·
Hästvård Har just varit på återbesök med min lilla ettåring som haft sån otur med skador. Det är fem veckor sedan hon skadade ledkapseln och fick...
Svar
15
· Visningar
2 593
Senast: MiaMaria
·
D
Hästvård Jag har en häst som är lite hängig och slö och inte alls sig själv. Men ingen feber, hälta osv.. Tänkte be veterinären ta ett...
Svar
16
· Visningar
5 213
Senast: Miaa
·
Hästvård Går det att kastrera/sterilisera ett sto?
Svar
7
· Visningar
3 147
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Ja, jag har sökt i gamla trådar. Men jag hittar inga svar på mina frågor och bara inaktuella sidor dyker upp :crazy: Jag undrar om...
Svar
17
· Visningar
1 511
Senast: Snyggve
·
E
Hästvård ..tror jag medlet heter. Har köpt massor av myggprodukter vareviga sommar men inte provat mästaren, den dyraste av dem alla...
Svar
15
· Visningar
1 068
Senast: Eureka
·
Hästvård Ni som har/har haft häst som fått fästingburen erlichia som diagnos, hur har det gått med hästarna? Har det återkommit, eller försvann...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 024
Senast: Vimsan
·
Hästvård Har en häst som äter medicin som är livstidskarantän på hon äter Pergolida mot cushing syndrom.. Och nu håller det ev inte längre och...
Svar
4
· Visningar
927
Hästvård Jag har en fyraårig d-ponny som jag har ridit in under sommaren. Hon har torra, fina ben normalt sett. Idag longerade jag, ett ganska...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: athena
·
P
Hästvård När ska man vaccinera första gången efter grundvaccination? Ett år efter sista sprutan ?
Svar
3
· Visningar
561
Senast: Tuvisen
·
Hästvård I helgen var jag på kurs med ena hästen. Hon är ung och det var rätt intensivt för henne. Dessutom är hon inte så van att sova borta...
Svar
6
· Visningar
1 374
Senast: Corax
·
K
Hästvård Klämde idag på min häst strax bakom manken en liten bit nedanför ryggraden. Hon reagerade kraftigt. Kan detta ställe bero på att sadeln...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Hej kom på en fråga här .... Jag har funderat på att blanda kornkross, lucernpellets och Lympos havrefria...men hur gör man med värdena...
Svar
8
· Visningar
994
T
Hästvård Min häst har fått en underlig förhårdnand nära kronranden på ena bak. Håret har försvunnit och den känns lite som en form av sårskorpa...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: NeaN
·
Hästvård Min isis har de senaste dagarna börjat klia sig, även genom att rulla. han gör det inte supermycket, men så att man märker att det är...
Svar
7
· Visningar
2 940
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Där jag bor nu finns det att köpa ridsportaffären och inte så många andra sorter. vill veta hur det är. Ni som har det vilke sorts...
Svar
13
· Visningar
1 478
N
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har fått mugg i ena bakbenet, och jag har jättedåligt samvete och är orolig för att det är mitt fel. Jag hade...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Lilla_My
·
Foder & Strö Någon som använder Best Horses foder? Blev lite nyfiken på detta igår på falsterbo men tänkte höra om någon har testat, det är ju ett...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: jemeni
·
A
Hästvård Min häst har börjat med att kissa ständigt. Vid varje ridpass kissar hon ca 2 gånger och stannar säkert 5 gånger och beter sig som att...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka