Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Nu är det såhär att min häst, visar en mystisk hälta. På rakt spår, på hårt och mjukt underlag är hon helt ohalt. På liten och...
Svar
10
· Visningar
1 159
A
Hästvård en 2åring strax under 170, vad ska man tänka på? Den är smidig och har luftiga i gångarter, väldigt ädel, absolut inte tung så det blir...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: AK_GBG
·
Hästvård Pålla har en lös baksko,törs man ta bort skorns bak själv tills hovis kommer? Hur gör man? Knipsar man av sömmarna som sticker ut först...
Svar
9
· Visningar
8 504
Senast: Celoty
·
Hästvård Denna hov skoddes igår av en hovis jag alltid haft stort förtroende för. Eftersom hästen varit utlånad hela året har hon blivit skodd...
2
Svar
22
· Visningar
7 004
Senast: Tinen
·
M
Hästvård Hej. Min lilla älskling har fått sår under näsborrarna. Så som man kan få själv när man e förkyld. Jag har försökt smörja in det...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: MammaMima
·
S
  • Låst
Hästvård Min syster har fått erbjudande att köpa ett sto -90 för 25 000 kr. Hon har tävlat 1.40, 1.25 i år. Har fin stamtavla och är fullt...
Svar
14
· Visningar
5 065
Senast: Trolltyg
·
L
Hästvård Hejsan, jag köpte mina BoT för 1,5 år sedan nu om jag inte minns helt fel. De har haft önskad effekt på olika skador, gallor osv. På...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård asså min ponny har fått gallor bak eller hon har haft det ganska länge men vad jag än gör försvinner dom inte! jag vill inte testa back...
Svar
9
· Visningar
918
W
Hästvård Om tråden ligger helt åt pipan får moderator jättegärna flytta på den :angel: Men jag tänkte att ni på avel förmodligen är duktiga på...
2
Svar
20
· Visningar
2 884
Senast: mackan
·
M
Hästvård Min häst har varit litet krasslig i veckan och veterinären tog ett blodprov som visade vissa avvikelser. Kan någon hjälpa mig att...
Svar
10
· Visningar
8 069
Senast: TantEster
·
Hästvård Får man det?? Min treåring har en hel del unghästvårtor på mulen, och jag undrar om man får tävla med dessa - alltså rent regelmässigt...
Svar
6
· Visningar
1 298
Hästvård Hej! Min häst har i år många bulor över hela kroppen. Ni vet, dom som hästarna får för att knotten och flugorna sitter där dygnet...
2
Svar
30
· Visningar
4 212
Senast: kabitsoo
·
Foder & Strö har nu en shire med EPSM och jag undrar vad man ska ge henne för mat har hört att man inte kan ge vad som helst.. nu går hon på bete...
Svar
4
· Visningar
1 408
Senast: Tussilago
·
J
Hästvård Igår när jag kom hem efter en ridtur upptäckte jag en 4 cm spricka på min hästs hov. Den löper horisontalt lite högre än mitten på...
Svar
5
· Visningar
2 351
Senast: Juliae
·
P
Hästvård Jag är totalt villrådig när det gäller min häst. Jag köpte henne som läromästare/framtida tävlingshäst (hon är 15 år), men det verkar...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: gulan
·
D
Hästvård Moderator får flytta tråden om den ligger fel Ja som ni ser? Är laser en alternativmetod för häst? Jag anser att eftersom min...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Desert_Wind
·
T
Foder & Strö Hästarna har nästan fri tillgång på hö i hagen,de går på lösdrift. Men jag funderade på om man kanske skulle ha köpt någon halm bal,små...
Svar
14
· Visningar
2 315
A
Hästvård jag har en häst som är lite krasslig just nu, han har lite små skavanker på kroppen då han nyligen flyttar och inte får komma in i...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: anneh
·
P
Hästvård hej!! är det någon som känner till avmaskningsmedlet Rintal vet. 10% Granulat? är det bra? rena skiten? jag räkade ut min hästs...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Madick
·
M
Hästvård Min häst hovar luktar jätte illa när man kratsar ur dom. Sen är själva hoven lite mjuk under. Inte svampig eller så, men när man kratsar...
Svar
7
· Visningar
1 759
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka