Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Foder & Strö Jag har någorlunda nyligen köpt en travisvalack som tidigare gått på lösdrift med fri tillgång på ensilage. Men då jag stallar in honom...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård Borde inte det första man gör när en häst fattas ur hagen vara att gå ett varv runt staketet? Det måste man väl hunnit på en månad? Men...
Svar
12
· Visningar
1 225
D
Hästvård Måste man knoppa sin häst vid dressyrtävlingar? Eller får man ha en annan frisyr? :p För jag tänkte att OM jag och min ponny skulle råka...
Svar
4
· Visningar
1 563
Senast: diskho
·
Hästvård Har sedan innan noterat att min häst har små hårda utväxter i hoskägget på båda bakbenen. Helt oömma, men lite "fnasiga" som skorv...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Liten
·
P
Hästvård Min häst genomgår just nu en hältutredning och jag har nyligen haft ute en equiterapeut, och börjar "smälta den upplevelsen" nu, därav...
Svar
17
· Visningar
1 777
Hästvård Vad finns det för för- och nackdelar med att kastrera en hingst som 1,5-åring?
Svar
4
· Visningar
1 721
D
Foder & Strö Fick just hem min foderhäst, foderstat är bifogad av ägaren, där står att hästen ska ha; Fri tillgång till hösilage 5 kg havre om...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: Mynta2
·
A
Foder & Strö Jag har hösilage i IKEA-kassar, eftersom jag hämtar hösilage i tre veckor nu hos ett annat stall (10 kg åt gången) Jag förvarar det...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: ArabianGirl
·
G
Hästvård någon som vet vart man får tag på kanadensisk lera till häst?
Svar
1
· Visningar
874
Hästvård redan nu har hon ofodrat regntäcke vid dåligt väder, men det är kanske mer för min skull så att jag slipper en blöt häst men hon...
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: vinkelina
·
Foder & Strö Ja, hur är det nu?:) Vet ju att det går bra att fodra med fjolårshö eller hösilage (om det är av god hygiensisk kvalitet så klart)...
Svar
5
· Visningar
2 259
Senast: Tuvisen
·
S
Foder & Strö Någon som har erfarenhet utav detta komplement/hel foder? Vill hitta ett bra komplementfoder som täcker basbehovet utav vit. samt...
Svar
2
· Visningar
1 627
Senast: ang
·
Hästvård Min häst (15 år) kan vara ganska stel, spänd och orytmisk i början på ett ridpass. Han behöver ganska lång framridningstid. Men bara han...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Min analys på ensilaget,hur ser det ut? Jag är jättedålig på sånt här:cool: TS 65 smrp 29 MJ 6.9 Ca 2.3 P 1.1 Mg 1.2 K 8.9
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 122
S
Hästvård har en ettårshingst. tråkiga omständigheter gör att han är ganska "efter" i sin kropp. ska bli stor tung ardenner, men nu funderar jag...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: sinner
·
Z
Foder & Strö Skriver i hopp om råd, jag har blivit lurad på höet som jag köpt för vintern.Det började (ca 10 dagar sen) med att mina hästar...
2
Svar
23
· Visningar
2 114
Senast: _86a_
·
E
Hästvård Är avlivning det enda sättet för en häst med kronisk kotledsinflammation?
Svar
16
· Visningar
2 149
Senast: Em_E_liE
·
K
Hästvård Igår upptäckte jag något jättekonstigt när jag hade ridit. Avlånga knölar längs med sadelgjordsstadiet, ca 1-2 cm "höga" och ca 1 dm...
Svar
11
· Visningar
1 413
Senast: kaktusen
·
T
Hästvård Någon som har nåt tips på hur man får bort kodafläckar från hästens hårrem? :D
Svar
8
· Visningar
1 996
Senast: Korven
·
Foder & Strö ...pga av årets hö, som jag ej kan byta ut mot ngt annat. har 2 olika partier att använda och inget av dom är bra... Hö 1 Smrp 31g/kg...
2
Svar
20
· Visningar
1 961
Senast: Gwildr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka