Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Min häst har nu en väldigt lång och sliten man. Hon passar i och för sig i lång man, men jag vill att det ska se välskött ut! Men då...
Svar
11
· Visningar
1 125
Senast: _Pandora_
·
Hästvård En tanke som slog mig häromdagen är ifall hästar som är stressade/uppjagade/uppspelta svettas på ett specifikt ställe jämfört med en...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Zuzzi
·
Foder & Strö Jag har haft pollen på bete nåra månader under sommaren, och då har inte betforen blivit rörd något. Så när jag skulle kolla igenom...
Svar
9
· Visningar
784
Hästvård Varför torkar hästarna fläckvis? Var jättetydligt på min kompis häst idag efter att vi tränat och sen svampade hon av hela sin häst. Den...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vad tusan gör man åt det?? Min häst har haft vad jag trodde var hennes vanliga hudåkomma hela sommaren, i sadelläget. Har använt...
Svar
6
· Visningar
3 156
Foder & Strö Om man inte har möjlighet att fodra hästarna mitt på dagen kan man då lägga ut mycket hö i hagen så de klarar sig tills man kommer hem...
Svar
13
· Visningar
1 517
Senast: TinyWiny
·
H
Hästvård Blir så jävla arg (ursäkta språket)! :devil: Rider två st halvblod, men har nu varit borta i ca en månad, vilket jag såklart meddelade...
2
Svar
26
· Visningar
2 574
Senast: strenua
·
B
Hästvård Hur ställer man sej till detta? :cool: Ny häst kommer till stallet imon. Inte varit vaccinerad på ett år. Den ska bo i boxen...
2
Svar
22
· Visningar
3 841
Senast: busgrodanboll
·
C
Foder & Strö heloj, min häst har blivit halt och ahr fått pulver medicin utskriven av veterinär. Pulvret skulle jag blanda med maten, problemet är...
2
Svar
21
· Visningar
3 479
Senast: Shaklima
·
Hästvård hejsan. Ska ha en konvalecent nu ungefär 1 år, har problem med hovsprickor och just nu har han två stycken som ska läkas ut ordentligt...
Svar
13
· Visningar
2 425
Senast: skwaller
·
D
Hästvård Hej! Just nu leker inte livet precis för mej och min häst:(. Både min och min mammas häst är halta på grund av ett slarvfel från...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 295
Senast: coari
·
K
Hästvård Hej! Vet inte om detta hamnat rätt men jaja... Jag har två hästar och de går på lösdrift. Jag rider ca 5-6 dagar i veckan...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: kabitsoo
·
P
Hästvård http://www.pixbox.se/alb_show_id886475_page0.html Har tagit foto, kopiera länken så kan ni se foto. Mitt 8 v föl hade detta märke...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: Teja
·
S
Hästvård Vet ngn var man kan få tag på påsar med Gurkmeja i Stockholms-området? Har vart runt på 100 affärer känns det som, men ingen har större...
Svar
16
· Visningar
7 830
Senast: kotbullen
·
S
Hästvård hur snabbt får en häst kolik? jag gav min häst havre i hagen härom dagen (ca 2kg). När hon hade ätit knappt hälften började hon rulla...
Svar
13
· Visningar
1 442
Senast: ako
·
Foder & Strö En snabb ja eller nej-fråga bara... ;) Pratade nyss med kompisen i grannstallet, och hon nämnde att de bara fått 4 g smrp i höet...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: Madick
·
Hästvård Hur noga visiterar ni er häst? Gör ni det varje dag, oberoende av om ni rider eller inte? Gör ni det lika noga före som efter...
2
Svar
35
· Visningar
2 262
Senast: älgen
·
N
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta? I detta fall Kraffts. Vill gärna höra många funderingar, åsikter och ev. erfarenheter!
Svar
4
· Visningar
923
Senast: Jeeves
·
J
Foder & Strö Hej, Är just i färd med att köpa in hö inför vintern. Har just talat med bonden som ska skicka in hö-analys imorgon. Han har...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: jezzibell
·
B
Hästvård Nu är det såhär att min häst, visar en mystisk hälta. På rakt spår, på hårt och mjukt underlag är hon helt ohalt. På liten och...
Svar
10
· Visningar
1 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka