Vissa borde inte få ha häst!

Sv: Vissa borde inte få ha häst!

Jag håller med dig.
Om dom låter dig rida och sköta hästarna, så kan du ju också ta på dig ansvaret med hovis .
Hej från Hambo

Precis så gör vi alltid,när vår hovslagare är hos oss betämmer vi en ny tid genast.
Intervallen är ju inte alltid desamma,det beror på hur hovarna ser ut och hur mycket de växer just den perioden!!!
Denna sommaren med den betestillväxten har de inte kunnat gå mer än sex veckor emellan ,men vissa torrperioder går det bra med åtta veckor.

Usch, det var inga roliga bilder :crazy:

Men somsagt, prata med dom, och hade jag varit du hade jag frågat om jag fick ta över ansvaret med skoningen, så blir det ordentligt skött!

Hade min ponny fått gå med samma skor så länge vet jag inte hur det hade sett ut.. Henne får man sko var 6:e vecka för hennes hovar växer som tusan :p

halv knapp

Jag har bokat min hovslagare tre skoningar framåt, för att vara säker på att jag får den intrevallen jag vill ha :D

*kl*

Aj, den sprickan såg inte rolig ut...:crazy:

Håller med, som flera redan sagt,
boka hovis framåt när han ändå är på plats,
då blir det inga glapp.
Samkör hästarna med din så är det lite enklare att hålla koll.
Vilken tur hästarna/ägarna har (i sin okunskap) att du finns där!

/J.

Visst- medhåll det där såg för jävligt ut och de borde skämmas! men...Får du rida hästarna gratis och hålla på kanske du kunde ha lite samvete o så i med att de slarva med hovarna kan du stå för den delen då ju? Bara en tanke.....

Usch, som det såg ut. Har du pratat med ägarna omd det?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 106
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 553
Senast: nexxa
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 994
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka