Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Tacksam för tips från er alla vad som är bra respektive dåligt vid gallor! :) Vad ska man tänka på? :)
Svar
10
· Visningar
1 795
Senast: Jeeves
·
Y
Hästvård Hej! Jag behöver omgående svar på vart någonstans man köper Banmint och Ivomec och ca. priset :laugh: Tack!
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Antiqua
·
Hästvård Är inne på att ta bort min häst, har efter att ha tänkt lite nästan bestämt mej för det. Han behandlades för kotledsinflamtion väsnter...
Svar
13
· Visningar
1 479
Senast: MHelena
·
Foder & Strö Har ett hö med 7,7 Mj /kilo foder och 29 gram srp. Har två hästar som ska äta detta i vinter, att byta hö finns tyvär inte som...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Jaba
·
B
Hästvård Hej, Jag har ett 4-årigt sto vars hjärta slår 3 slag, stannar, slår 3 slag, stannar, osv. Alltså en regelbunden oregelbundenhet i...
Svar
14
· Visningar
3 568
Senast: TantEster
·
Foder & Strö till en lättfödd arabvalack som går på lösdrift? jag vill kunna ge så mycket som möjligt men han ska inte bli fet av det. han rids...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: tezzie82
·
C
Hästvård Tror ni att denna manen är ryckt eller klippt? :angel: och: (lite dålig bild) Gissa, och motivera gärna:banana:
Svar
19
· Visningar
1 730
Senast: chanell_86
·
S
Hästvård Hej. Har "hittat" en häst som är till salu. H*n har överben. Kan det vara farligt i framtiden m.m? Ska jag inte bry mig om det för...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Saagaa
·
Foder & Strö Tänkte lägga till linfrökaka i foderstaten till mina tre hästar, men funderar på om jag ska ta "riktig" linfrökaka eller linfröpellets...
Svar
4
· Visningar
1 540
Senast: Prick
·
Hästvård Har i en tidigare tråd skrivit om min hästköpartankar gällande en arabmamma och föl. Efter mycket funderingar bestämde jag mig för att...
2
Svar
27
· Visningar
2 724
Senast: mataii
·
C
Hästvård Hej, jag har en femårig quartervalack hemma som har fått något sorts förkylning och är inflamerat i svalget, han nyser hela tiden...
Svar
13
· Visningar
1 445
Senast: Rockypro
·
T
Hästvård I kväll när jag kom ut i hagen så står min älskade vän så konstigt. Han är helt "stel" i höger framben. Han vill flytta det men kan...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Hambo
·
Hästvård Kan någon med veterinärkunskaper tala om det för mig? Det snackas om kotledsinflammation hit och dit....Jag har engelska som modersmål...
Svar
4
· Visningar
1 427
Hästvård JAg gick i våras hästfriskvårdar utbildning steg 1. Nu läste jag igenom papprena jag har skrivit och blev fundersam på en sak... Jag...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: skwaller
·
Hästvård Hur stretchar ni era hästar? Jag har lärt mig några olika varianter av ET och veterinär. 9, 13 o 18 på bilderna i länken Men vore...
Svar
7
· Visningar
799
Senast: Maira
·
Hästvård Hovis var ute igår och tittade på hovbölden. Den var inte så farlig tyckte han. Han öppnade den och spolade med jodopax. Sedan skodde...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: Bug
·
Foder & Strö Nu är det så att jag snart får hem en gammal dam som under flera år inte har ätit nå gräs alls utan först gått i en liten fyrkantig...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: pinky
·
Foder & Strö Då mitt vbl är ganska svårfödd har jag tänkt ge honom lite olja i maten. Hur mycket kan man börja ge och vilken sorts olja? Går det bra...
Svar
16
· Visningar
1 426
Senast: Zqathan
·
E
Hästvård Hej! Är det någon som vet något bra medel mott flugor? Söker även ett bra schampoo mott klåda.
Svar
5
· Visningar
959
Senast: hillevie
·
L
Foder & Strö Hejsan:) Jag är ganska oerfaren när det gäller foder och sånt. Men min fråga nu,är om hästarna kan få vitaminbrist på sommaren...
Svar
8
· Visningar
1 099
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18