köpa eller inte?

Sv: köpa eller inte?

Visst är det trist och jag förstår dig då du så gärna vill ha hästen. Men tänk långsiktigt.... Troligtvis en kotledsinflammation som kan vara svårläkt med många behandlingar. Åk in och röntga så får du se och ta stllning till hur du vill göra sen. Konstigt och skumt att ägaren inte föreslår detta själv? Kan vara en gammal skada som hon/han vet om!!!
Lycka till

Nyfiken på hur det gått?
Jag skulle också misstänka att det är något fel på stoet som ägaren känner till, tar föl och medföljande vila och hoppas på att det inte ska visa något vid försäljningen... varför inte rekomendera klinik annars..?!
Tyvärr inte så ovanligt :mad:

Oj jag har glömt och titta i den här tråden!

"tyvärr" blev det ingenting, men i nuläget känns det väldigt skönt! Det kändes inte rätt på något sätt, och i och med att tiden gick ställde jag mig in mig på att det inte skulle bli något. Nu är hon tydligen böjd igen utan anmärkningar, och köp kom upp på tapeten igen, men jag sa nej!

Nu har jag varit och tittat på en frieser/tinker korsning på 3 år som jag har bestämt mig för. Han gick igenom vet.besiktningen u.a och är hur snäll och fin som helst. Hoppas verkligen att det blir bra!

Ni kommer säkert få höra mer om honom när jag kommer dragandes med mina frågor, som man alltid får så bra svar på här :bow:

tror jag såg den korsningen på annons.
bilden va rätt så tråkig på annonsen. vore kul o se nya bilder på den sen :laugh:

oh gjorde du?
ja den var ju inte så spännande, men han var hur fin som helst i verkligheten!
Har inte något bättre än det, bara en bild som knäpptes precis när jag kravlat mig upp. Nya bilder kommer garanterat så fort han kommit hem till mig, vilket är spikat nu på lördag:banana:

IMGP3931.jpg

Han såg häftig ut! Kommer bli fin med lite muskler.

Tror du gjorde rätt som valde en annan häst.

va kul att höra :banana:
Tror han blir finemang när han blir större och äldre :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka