Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Hur brukar ni vanligtvis sköta småsår? Jag brukar tvätta med jodopaxlösning men har hört i dag att det faktiskt inte alls är bra på...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: hillevie
·
L
Hästvård Varför och när använder ni liniment? Vilket liniment använder ni? Jag har sett många använda liniment på senorna, benen, innan de...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: exina
·
H
Hästvård Idag när jag hämtade min häst i hagen så upptäckte jag att hon hade stora sår överallt! Dessutom på ganska konstiga ställen, ett...
Svar
17
· Visningar
2 979
Senast: harryhook
·
S
Hästvård Hej! Ska kanske börja sätta igång min ponny försiktigt om någon månad nu efter att hon hade fång i våras. Hon har nu gått barfota sedan...
Svar
16
· Visningar
1 135
Senast: Zab
·
Hästvård Jag har en häst som är 17 år. Hittades för en vecka sedan i hagen med ett svullet bakben, sårskada (precis som hon fastnat i en tråd)...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: HBKbruden
·
Hästvård Jag tänker inte köpa några trisslotter på ett tag för jag har redan förbrukat min tur... Igår morse mötte jag min häst helt blöt på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 285
Senast: EmelieR
·
T
Foder & Strö Jag var lite snabb i vändningarna häromdagen efter ett tips jag fått ang hästar som pillar ut mineralfodret. Åkte och köpte en dunk med...
2
Svar
24
· Visningar
4 136
Senast: lundsbo
·
A
Hästvård Kan man låta en varmblodsvallack gå i lösdrift året runt som islänningar? Eller klarar de inte av kylan på samma sätt? Självklart...
Svar
6
· Visningar
876
Hästvård Någon som har sett det förut? Det har då aldrig jag förns min häst fick det. Svullnaden känns som vattenfyllning, och svullnaden är...
Svar
9
· Visningar
4 579
Senast: Nausea
·
Hästvård *Varför blir hovar utflutna? *Har det hovens naturliga form att göra? *Hur påverkas det av en hovslagare? *Skulle alla hästars...
2
Svar
20
· Visningar
7 129
Senast: Tinen
·
Hästvård Har precis köpt en 14 årig halvblodsvalack som nu på senare tid har börjat tappa ena bakbenet i skritt(lång tygel), och det är bara...
Svar
5
· Visningar
2 608
Senast: Juliae
·
S
Hästvård Jag har sökt på ämnet här på Bukefalos och googlat, men hittar inte direkt det svar jag söker. Jag tog blodprov på min valack...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: Salka9
·
Hästvård Vill bara ta reda på vad som hänt med min häst... nedanför bogen är hon hellustig! Hon har haft regntäcke på sig i flera dagar nu fast...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 176
  • Låst
Hästvård gick förbi en häst (inte stått där förut) på en av mina promenader med hunden. står i en ganska liten gräshage utan typ gräs, ett badkar...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: Mynta2
·
J
Hästvård Idag var jag ute och red på min fjordingponny. När jag kom hem gav jag henne kraftfoder, hö och vatten. Men hon visade inget som helst...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Charlottee
·
Foder & Strö jag ullpever det som att min häst blir bukig nä större delen av kraftfodergivan består av korn, kan det stämma? jag testar nu med att...
Svar
9
· Visningar
886
Foder & Strö Jag har ett lättfött sto på ca 155 cm, lite överviktig sedan bete. Jag ger henne 7 kg hö nu, men någon undrade om hon verkligen skulle...
Svar
13
· Visningar
1 167
Senast: Tuvisen
·
T
Foder & Strö Hej! Har ett kallblodssto på 13 år som gått utan kraftfoder under hela sommaren. Nu ska jag börja ge henne kraft igen och undrar då...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: sinner
·
H
Hästvård Hästen jag hyr vill jag köpa men jag vill hoppa. Hästen älskar att hoppa men får inte hoppa högre än 70 för ägaren. Spatten är...
2
Svar
37
· Visningar
5 279
Hästvård hovslagarn var här igår och jag la märke till att min häst haltade lite efter hon blev verkad. kom hem nu från jobbet och ser att hon...
Svar
16
· Visningar
1 256
Senast: NorraSand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Akvarietråden V
  • Barmarksdrag/canicross