Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Min häst har gallor i alla fyra benen, jag har haft henne i ungefär en och en halv månad och hon hade dom när hon blev besiktigade och...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: TantEster
·
J
Foder & Strö Eftersom det finns bete kvar så går min 4åriga valack fortfarande ute och käkar gräs + lite mineralsten. Vi flyttar till hösten och...
Svar
4
· Visningar
802
Foder & Strö Min häst har blivit dålig i magen. Jag har haft honom på "gödning" några veckor eftersom han började bli tunn. Funderar på om...
Svar
18
· Visningar
2 914
Senast: Madick
·
Hästvård Finns det? i mini shettis str? någon som använder sig av det? eftersom en mini shettis har så små hovar så måste man ju special...
2
Svar
21
· Visningar
2 450
Senast: Zizzy
·
P
Hästvård Hej... Jag vet egentligen inte varför jag skriver den här tråden, kanske för att höra vad ni hade gjort ifall ni var i min sits (?)...
2
Svar
35
· Visningar
2 822
M
Hästvård Hur många av er har erfarenhet av att ha "köpt sig vatten över huvudet" ? Vad jag menar är - har du eller någon i din närhet haft högre...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: fonen
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av tandoperation med tandplugg etc.? Är intresserad?.. Hur gick det med din häst?:confused:
Svar
7
· Visningar
4 768
Senast: riverdance
·
Hästvård Hur går det till, alltså en biopsi av huden? Får hästen lugnande+ lokalbedövning?Går det att göra på hemmaplan eller endast på klinik...
Svar
4
· Visningar
2 766
Senast: Lavinia
·
T
Hästvård Hur vanligt är det med cystor hos Araber? Är det någon som vet eller har varit med om det. Hur upptäckte ni det? Symtom osv. Vad är...
Svar
15
· Visningar
3 006
Senast: Armani__
·
Ä
Hästvård Det ska stå SPIK! :D Det onda i lillans hov visade sig vara en hyfsat dold spik. Det blev in till sjukhuset och röntga, dra bort...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Ängslig
·
G
Foder & Strö Hejsan alla på buke! Jag har ett problem det är så att mitt sto fick två foderstrupsförstoppningar i sommras och får därför inte äta hö...
2
Svar
26
· Visningar
5 289
Hästvård satt och funderade på det, när man kollar på häst på annons står det ibland det ena och ibland det andra - vilket är "värst" och kan man...
Svar
14
· Visningar
5 317
Senast: MHelena
·
Hästvård Ibland känner jag mig som ett ufo. Jag litar nämligen på folk med utbildning! Blir hästen sjuk går jag till veterinären, händer det...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: Ginne
·
R
Hästvård Hästen jag rider tappar skor hela tiden på sommaren. Alltid är det någon sko som är lös eller tappad. Det ät riktigt tråkigt för det tar...
2
Svar
31
· Visningar
5 247
Senast: BitterAss
·
F
Hästvård I mitt stall går det blandat några ston och valacker i samma stora hage. Snart kommer en shettishingst, direkt från sin mamma. Jag antar...
Svar
8
· Visningar
1 618
Senast: arabia
·
Hästvård Någon som har tips på bra reningskur som rensar hela hästens system från slagprodukter osv?
2
Svar
21
· Visningar
4 748
Senast: arabia
·
G
Foder & Strö Jag har alltid fått höra att man inte ska ge kraftfoder på morgonen (om dom inte får hö först). Hästarna ska då först få grovfoder för...
2
Svar
35
· Visningar
3 530
Foder & Strö Då jag blivit med halshäst och serverar henne blötlagt hö (10-15 minuter) och veterinären tycker att vi kan blöta hela dagens portioner...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: LaBelle
·
Hästvård Frans har haft något i ena framhoven, böld eller stengalla. Hur som helst så är nu denna hov väldigt svag och sönderkarvad. Har lindat...
Svar
5
· Visningar
2 815
Senast: hillevie
·
Foder & Strö vilken halm är bäst att fodra med? vilken halm är bäst som strö? vilken halm är farlig/skall ej användas till hästar? finns det...
Svar
19
· Visningar
2 619
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)