Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Min häst har nu den senaste tiden varit väldigt väldigt seg att rida och verkar vara allmänt trött. Verkar precis som om han inte orkar...
2
Svar
20
· Visningar
7 931
Senast: milena-sx
·
T
Hästvård Har gett min pålle b-vitamin i sprutform då han blir väldigt påverkad av pälsfällning/sättning. Får inget resultat av att ge honom...
Svar
14
· Visningar
1 761
Senast: trolli
·
A
Hästvård Ni som har vita hästar, har ni upplevt att det blir mindre fläckar på visst strö? Halm, Spån, Torv .... Vad fungerar bäst?
Svar
15
· Visningar
1 553
Senast: Arabizar
·
P
Hästvård Jag har läst i många olika tidningar och på olika sidor på nätet men aldrig hittat rätt... Vissa säger att man ska ta människo-schampo...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 691
Senast: Pimmen
·
Hästvård Har funderat lite över detta med hästar och tänder. Borde inte hästens tänder vara designade på så sätt att sålänge den får beta och...
Svar
7
· Visningar
860
Senast: TantEster
·
Hästvård Vill ha lite tips och råd... Har ett 6-årigt NF-sto med eksem, kliar av sig man och svans. Har testat täcke men det hjälpte inte...
2
Svar
26
· Visningar
3 520
Senast: Annika_38
·
S
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är någo som har tips på vart man kan få tag i fodermorötter i närheten av Örebro. Jag undrar också om någon...
Svar
8
· Visningar
2 163
Senast: Smulan85
·
Foder & Strö Såg nånstans för ett tag sen (tror det var en annons i en hästtidning) att betfor fanns i mindre säckar...25kg?? Någon som vet var...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: a1agnlju
·
H
Hästvård Hej. jag har försökt få tag i någon veterinär som kan komma men ingen har tid och många har semester:S men jag hoppas på att någon här...
Svar
7
· Visningar
1 958
Senast: Comfort
·
Hästvård Nu står jag i en ny fråga kring min halta ponny. Hon har som jag skrivit i en annan tråd blivit halt, börja väldigt enkelt som sedan...
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: LaMaya
·
I
Hästvård jag hittade en jätte bra sida med olika hemmagjorda flugspray för ett tag sen men nu kan jag inte hitta tillbaka dit, har försökt...
Svar
7
· Visningar
1 230
Senast: Armani__
·
Hästvård Jaa, nu sitter jag med lite funderingar här... Hur länge kan man låta hästen vara lindad med BoT-paddar? Funkar det att ha i hagen? Kan...
Svar
7
· Visningar
5 193
Senast: fonen
·
Foder & Strö Har ni börjat stödfodra era hästar som går på bete? Finns ju kvar gräs men undrar hur det är med näringen.Har en 20 åring som jag inte...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Zolimita
·
T
Hästvård För 1½ år sedan fick vi ju reda på att min fjording hade en allvarlig senskada. Sen dess har det gått upp och ner och vi har åkt in och...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Tjalfe
·
C
Hästvård Är det någon som har den där temperaturskalan som visar när hästen fryser, mår som bäst och svettas? Skulle gärna vilja ha den utskriven...
2
Svar
24
· Visningar
3 689
Senast: grimur
·
M
Hästvård Min häst hoppade i går över sin box ( lite över en meter ) på något konstigt sätt och gick förmodligen omkull eller något sånt.. Jag...
Svar
8
· Visningar
928
Senast: _M_
·
Foder & Strö Hittade en gammal tråd om detta, men den gled över i en annan diskussion, utan att grundfrågan fick något bra svar. Så - kan lucernet...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Var tyvärr tvungen att sälja en av hästarna i vintras pga. att jag skulle börja skolan, och inte hade råd att ha allihopa kvar. Köparen...
Svar
6
· Visningar
892
S
Foder & Strö hej. har ett sto med föl som går hos mig, men stoet har redan innan hon fick fölet betett sigväldigt stressat, och hon magrar mer och...
Svar
12
· Visningar
1 268
P
Hästvård Hej! Om hästen fått fång pga cortisonbeh, är det som vid "vanlig fång" att hästen blir känsligare vid foderbyten i framtiden...
Svar
9
· Visningar
2 392
Senast: Peppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka