Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag köper Vetriderm scampo och balsam på Apoteket både till hästarna och hundarna. Finns ett par olika sorter att använda/välja mellan. Finns också att köpa hos veterinärer/kliniker.
Jag badar mina shettisar inför utställningar o har provat det mesta. Det jag tycker funkar bäst är vanligt människo shampoo, spelar inte så stor roll vilken man väljer, bara den inte är allt för parfymerad.
Dock har jag den förmånen att ha en mamma som är frisör så jag kan hämta dunkvis med shampoo hos henne.
tvättar min skimmel med yes diskmedel,lilla vita hunden oxå och det funkar jättebra,ingen av dem har blivit torr eller fått klåda,började med yes när jag hade en perserkatt och blev rekomenderad av uppfödarna och även veterinär att använda yes.drygt och bra!
jobbade på ett ställe m Arabuppfördning och utställnings araber och där fick vi tvätta hästarna i barnängens schampo/balsam,det luktade väldigt gott
Jag använder två sorter, en med återfuktande egenskaper och en med klorhexidin om dom har lite utslag etc, eller om hundarna kliar sig ovanligt mkt eller får fukteksem. Pris ca 125 kr/flaska.
Ekonomi & Juridik
Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
Hundavel & Ras Jag har haft tre hundar i vuxen ålder (är själv uppfödd på Newfoundlandskennel :D). Alla är Löwchen. Min första hane var en omplacering...
Foder & Strö Se om du kan få tag på rapspellets. Överlägset torv som jag tycker blir klafsigt och halt bara och trevligare stallmiljö och bättre för...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.