Vad ska man tvätta med för schampo?

Sv: Vad ska man tvätta med för schampo?

*KL*

Jag köper Vetriderm scampo och balsam på Apoteket både till hästarna och hundarna. Finns ett par olika sorter att använda/välja mellan. Finns också att köpa hos veterinärer/kliniker.

Jag använder probshampo. Han blir väldigt vit och fin av det, tar bort eventuell klåda och gör pälsen mjuk och glansig.:)

*KL*

Tvättar väldigt sällan med schampoo. Däremot spolar jag med ljummet vatten och använder en rotborste samtidigt för att få bort damm osv.

Min häst har aldrig haft problem klåda el eksem.

Tror inte det är bra att använda schampoo för ofta, du förstör hästens naturliga skydd.

okei, ja det är många som tipsar om det! får prova det nästa gång :D. blev det ingen klåda?

okei tack så mycket! vad är ca priset på det och vad brukar du tvätta med för sort?

okei tack så mycket! vad kostar det schampot?

okei, brukar itne tvätta så ofta men vill ha ett bra schampo när jag väl gör det. okei, fungerar det?

Ahaaa den versionen har jag aldrig hört! kanske ska prova den :)

Jag badar mina shettisar inför utställningar o har provat det mesta. Det jag tycker funkar bäst är vanligt människo shampoo, spelar inte så stor roll vilken man väljer, bara den inte är allt för parfymerad.
Dock har jag den förmånen att ha en mamma som är frisör så jag kan hämta dunkvis med shampoo hos henne.

Använder alltid linimentschampo (Lini-Schampo som de kallar det) från Ekol

tvättar min skimmel med yes diskmedel,lilla vita hunden oxå och det funkar jättebra,ingen av dem har blivit torr eller fått klåda,började med yes när jag hade en perserkatt och blev rekomenderad av uppfödarna och även veterinär att använda yes.drygt och bra!

jobbade på ett ställe m Arabuppfördning och utställnings araber och där fick vi tvätta hästarna i barnängens schampo/balsam,det luktade väldigt gott:D

Jag har betalat 16 euro för det och det borde vara ganska nära 200 kronor,skulle jag tro.:)

nu har jag nått glansschampoo men jag brukar ta vanlig grön såpa det fuknkar jätte bra:laugh:

Jag använder två sorter, en med återfuktande egenskaper och en med klorhexidin om dom har lite utslag etc, eller om hundarna kliar sig ovanligt mkt eller får fukteksem. Pris ca 125 kr/flaska.

ahaaa, ja i de tidningaR jag läst stod det att människoschampo var mildare. ååh, du har itne lust att skicka lite (;

hibhi okei, ingen klåda utav den?

Ahaa! Ja många har sagt det. Blandar du ut, yes och vatten i en hink eller masserar du in yes'et o-utblandat?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 390
Senast: Palermo
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 689
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 379
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar