Vad ska man tvätta med för schampo?

Sv: Vad ska man tvätta med för schampo?

okei. vart har du köpt det*?

Här kommer en bild på min skäck!
Tvättad med Yes diskmedel :D

rendonnatb7.jpg

hibhi okei, ingen klåda utav den?

Menar du klorinet eller balsamet? Klorinet hade hon väldigt lite av längst ut i svastoppen , alltså inte på själva hästen.
Min häst har inte fått nån klåda varken av shampoot eller balsamet.

balsamet! okei! tack så jätte mycket :D

på kroppen blandar jag ut vatten/yes i hink och doppar svampen som jag sedan gnor med,
svans och man kör jag yes direkt i händerna och schamponerar in.

Jag tror verkligen inte att diskmedel är att föredra :eek: Det är utformat för att ta bort allt fett, och det vill man ju inte. Har man själv tvättat händerna med diskmedel vet man ju hur torrt det blir.

jag vet inte om någon skrivit det redan, men såpa funkar väldigt bra, är drygt och miljövänligt!:laugh: det torkar inte ut huden på samma sätt som diskmedel och är väldigt skonsam man behöver jättelite för en hink vatten., ungefär en matsked.

iofs men jag lir matt på detta!!

Fructis har ett nytt balsam med lite glitter i (för människor). Tog lite grann i svans och man som jag inte sköljde ur på mitt arabsto efter shamponering. Resultatet blev kanon! Silkeslent och glänsande!

ahaaa och ingen klåda?? låter ju super

Det finns i vanliga matbutiker. Fructis volum and shine eller något sånt heter det.

Jag gnuggar ju inte in det närmast huden så någon större risk för klåda tror jag inte det är.

okei, stryker du bara på det eller hur gör du?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 390
Senast: Palermo
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 689
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 374
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar