Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Min häst har astma, och därav ganska så mycket slem i halsen konstant. Vid lite ansträngning (1 min galopp) börjar hon snörvla och...
Svar
5
· Visningar
5 426
Senast: exina
·
Foder & Strö Satt o funderade på om jag skulle behöva stödfodra snart. (tänker främst på min ettåriga travhäst som körs två tre gånger i veckan i ca...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: tinafinis
·
Hästvård Ja, vid vilken ålder tycker ni att det är dags att låta veterinär/tandläkare kontrollera tänderna på en häst första gången?
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Tuvisen
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har lite frågor till er:P Jag har typ aldrig gett foder till min häst och nu undrar jag. Ger ni foder till era hästar året om...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: Tuvisen
·
A
Hästvård :laugh:Jag har lite frågor här och jag är mcyket glad för svar!! Jag ska köpa en 3åring för att sen rida in själv, och det är min...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Gabert
·
Hästvård min häst blir jätte svettig efter en skritt tur på 30 min. tycker ni att jag borde klippa henne ? Hon är ett fransk-amerikanskt...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: My Beauty
·
Hästvård Någon här som har en häst som är opererad via artroskopi i kotan? Hur ser era hästar ut vi själva hålet när det växt igen? Min ena...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: millan71
·
B
Hästvård Hm..hur skall jag starta... Vi har haft hästarna på lite olika beten i sommar och nu kommer stallägaren och säger att: -Här kan ni...
Svar
16
· Visningar
1 436
Senast: jagalskarmax
·
D
Hästvård Hej! Under hela sommaren har min häst kliat sig i svansroten och över bakdelen. Har länge funderat på om detta kan vara början på excem...
Svar
11
· Visningar
2 011
Senast: jagalskarmax
·
N
Hästvård Min 22 åriga häst har varit halt i en månad, vet inte vad det är. Hon haltar i trav, men inte skritt. Inte öm eller svullen. Är olycklig...
Svar
19
· Visningar
4 608
Senast: NickDaloy
·
Hästvård Skulle ni kunna tänka er köpa en häst med eksem? Och vad innebär det?
Svar
12
· Visningar
2 109
Senast: hillevie
·
P
Foder & Strö Har en fundering som ni övriga gärna får kommentera. Har läst om att de senaste rönen pekar på att det är rent livsfarligt att ge...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
10 248
Hästvård Funderar att göra en slags hö låda som förlänger hästens ättid :) det blir ju samma effekt som ett hönät men inte farligt på samma sätt...
2
Svar
24
· Visningar
2 968
Senast: Dandylinn
·
Hästvård hjälp, min lilla heppa kliar bort sin vackra svans. hon kliade sig även i fjol, men de kom plötsligt o försvann plötsligt. men det...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Novali01
·
J
Hästvård HAr en bekants fölunge och sto hemma på bete. Fölungen fick ingen bra start på livet då bakbenen inte bar sig. Efter 2 veckor kunda han...
Svar
5
· Visningar
2 041
Senast: Jaba
·
B
Hästvård Ja, har en fundering om det här med vaccination mot hästinfluensa. Senaste veterinären vi hade ute frågade om jag verkligen behövde...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 296
Senast: iowa
·
Foder & Strö Nu känns det som att jag har fått dubbla budskap angående betet nu på hösten... Å ena sidan har jag läst i foderrådgivningsbok (om...
Svar
14
· Visningar
3 970
Hästvård Blev lite oroad när jag kom till stallet nu på kvällen för att sätta på BoT-paddarna.. Pållen har hela sommaren haft "gräsgallor" i...
Svar
3
· Visningar
1 748
Senast: Linn_H
·
Foder & Strö Jag undrar lite saker om bakjäst och hoppas på svar :) 1. Vilken sort ska man ge? (vilket paket eller så) 2. Vad hjälper det mot...
Svar
4
· Visningar
1 006
N
Hästvård Hej, Jag har ett Sovjetiskt kallblod som har manga harda skorpor (vissa harda som hovben) i hovskagget. Vad kan det bero pa?
Svar
7
· Visningar
973
Senast: TinkerTant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V