Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hej, Har en häst med mycket energi som motionerar sig själv mager. Har hört att krossad korn kan vara bra att ge som fettbildande...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Shaklima
·
Hästvård Jag har blivit erbjuden att få ett jätte fint vbl sto på 6år (mot att han får ta ett föl på henne) Problemet är att hon haft lösa...
Svar
9
· Visningar
1 359
P
Hästvård Jag skulle gärna höra andras ideer och tankar om vad jag ska göra till nästa. Har skrivit lite om min häst i en annan tråd, men fick...
2
Svar
31
· Visningar
3 313
Senast: ang
·
Hästvård Vad tycker Ni? Min häst fick en fraktur i griffelbenet i våras och opererade det nu i sommar. Operationen gick bra och allt där ser...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: boccia
·
Hästvård Hittade inte det jag sökte i gamla trådar så jag startar en ny. Det är så att hästen blev akut halt och vi skickade efter vetrinär...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Elina8
·
M
Hästvård Hoppas att någon kan hjälpa mej med detta... Om det kanske är någon som har något mer att berätta om detta, om det finns något annat...
Svar
18
· Visningar
2 277
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Är det 100% eller? Håller på att räkna foderstater och så var man tvungen att ange TS på pelletsen. Har för mig att det inte är så...
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: Tuvisen
·
E
Hästvård Kramp?? -------------------------------------------------------------------------------- Hej! Är det någon som varit med om...
Svar
4
· Visningar
781
·
Hästvård Behöver råd och tips, ska självklart kolla up med veterinär och så, men det finns ju me rän veterinär på marknaden nu, förr tog man ut...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Sippan_88
·
Hästvård I år har jag hittat 5!!! ynka flugägg på hästen. På de andra två har vi inte hittat några alls. Är det ide att avmaska mot styngfluga...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: bigganl
·
S
Foder & Strö Jag har en fånghäst och är livrädd att det ska bryta ut igen. Det har gått jättebra i sommar förmodligen för att det har varit sån torka...
Svar
15
· Visningar
1 271
Senast: Sveipur
·
Foder & Strö Finns det? Tycker de vanliga hönäten har för stora maskor och nojjar mig över att fröken ska fastna i dem. Har för mig att jag hört att...
Svar
6
· Visningar
2 412
Hästvård Min häst ska för första gången äta hösilage i höst. Eftersom det är "första gången" för oss båda vet jag inte hur det går till med...
Svar
16
· Visningar
1 276
·
Hästvård Hejsan. Jag har nyligen försäkrat hästen, och för att kunna försäkra henne för hältor vill försäkringsbolaget att vi skickar in intyg på...
Svar
17
· Visningar
1 401
N
Hästvård Nu behöver jag er igen - alla kloka människor på Buke. Har en minis på 16 månader. Ibland sprutar ur rumpan på den, sen är det OK...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Madick
·
M
Hästvård En vän till mig har en 18-årig valack som hon bara haft sedan början på sommaren. För ca 3 veckor sedan var han svullen och varm från...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Minnie Mouse
·
C
Hästvård Nu är det så här och jag och min kära syster har haft en jätte disskusion angående att nätterna börjar bli kallare. Båda är överens om...
Svar
12
· Visningar
1 181
Senast: Yrja
·
Foder & Strö efter att man har ridit får man ge kraftfoder? mängden är ca 1 liter havre
Svar
19
· Visningar
1 418
Senast: aprilia
·
I
Hästvård Har en häst som alltid har varit totalt okomplicerad att sko, men nu efter både en hovböld och ett fånganfall så vill hästen absolut...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: infoseeker
·
E
Hästvård Hej! Ikväll så ringde dom ifrån stallet och sa att min häst var sjuk. Han ville knappt gå in från hagen. Åkte upp och började kolla...
Svar
2
· Visningar
1 727
Senast: emmie_f
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka