Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Vilket finns det mest energi i- havre eller ett pelleterat tävlingsfoder. Jag kan väl nästan gissa mig till tävlingsfodret för ifall det...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: pinky
·
D
Hästvård tjo. lånade en häst i början på sommaren som vi släppte i en ganska stor kvadratisk hage ( 50-60 meters sidor) som var helt orörd...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: DonLunarJuni
·
A
Hästvård Hej jag behöver verkligen hjälp nu känner jag. Jag har ett 4 årigt halvblodssto och en treårs vallack som har konstiga runda prickar...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Har nu läs igenom en massa trådar ang. detta foder...verkar finnas många nöjda hästar och ägare. Är nästan helt inne på att börja...
Svar
10
· Visningar
2 063
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Jag är rådlös på hur jag ska lägga upp min foderstat i år. Mitt hö innehåller: smrp 30 g/kg foder, mj 8,3 MJ/kg foder = 3,61 i kvot...
2
Svar
29
· Visningar
2 348
Senast: Gullan86
·
Hästvård ... svullna ben? Är det box, sjukhage eller hela hagen som gäller? Vad lindar ni in med? Använder ni något medel också...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: TantEster
·
Hästvård var uppe i hagen imorse och fyllde på vatten, och när jag kollade igenom hästarna såg jag att de hade vita ränder längst upp på hovarna...
Svar
8
· Visningar
10 580
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Undrar om någon vet, jag hade nyss en disskusion om vilket foder som är mest riskabelt att en häst föräter sig på, om den kommer lös i...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: arabia
·
Hästvård Om en häst behandlas för en ledinflamation med kortison ska man använda dessa skydd då? eller ska man vänta? finns det någon bra sida...
Svar
7
· Visningar
915
Hästvård Vad betalar ni för och hur lång tid tar: * Helklippning inkl ben o huvud? * Helklippning exkl ben o huvud? * Halvklippning?
Svar
2
· Visningar
696
A
Hästvård Min häst har mugg..och har haft det länge nu! Men han har inte ont,utan det går att rida honom! Frågan är? Hur ska jag bli av med...
Svar
12
· Visningar
2 482
Senast: Sophie_Maurer
·
L
Hästvård Den är tråden vill jag egentligen varken skriva eller läsa men förmodligen har jag inget val. Min älskade Iscalda som fick föl i våras...
2
Svar
29
· Visningar
4 157
Senast: Lavinia
·
M
Foder & Strö Ska räkna ut en ungefärlig foderstat till en kompis. Dock har hon inte någon analys. Finns det några riktvärden som man kan räkna efter...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Lavinia
·
T
Foder & Strö hej hur ska man göra för att inte hästen ska äta halm? han får 9 kg hö/dag. 3 kg på kvällen även om jag har fyllt på en hel halmbal så...
Svar
17
· Visningar
1 420
Senast: Ylva86
·
Hästvård har alla vaccinerat sina pållar?. Jag har själv inte det. Hur hade ni gjort? Mitt sto är 18år och inte haft den på ett tag nu.
Svar
16
· Visningar
952
Senast: skogersson
·
K
Hästvård Jag måste skriva av mig och få era synpunkter. Jag har en 11 årig varmblodskille som jag köpte i januari i år. i Mars började han att...
Svar
10
· Visningar
1 491
Senast: Kenzi
·
Foder & Strö Jag har alltid köpt krossat korn just för min gammelhäst. nu finns han inte mera och mitt varmblod skulle behöva lite. Kan man ge hela...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Leteng
·
Hästvård Är det bara jag som inbillar mig att torkan har gjort att "hudhästarna" har mått bra i år? Inte ens nu efter allt regn har jag fått...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: axel
·
E
Hästvård Hej Jag önskar veta hur ni rider när hästen är halt Min häst blev halt vid midsommar, vet undersökning, (misstänkt stukning)...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: Boj
·
Hästvård har en häst som nu har blivit behandlad av ET pga att han har haft en låsning i höger bak, och detta har gett stelhet i vänster fram...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Bello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka