Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Efter mkt letande har jag hittat hö! det är tyvärr inte analyserat och med ett sto som är dräktigt är det ju viktigare än någonsin...
Svar
17
· Visningar
1 099
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö I en tråd på hästvård har bland annat "höbur" diskuterats. Höburen är alltså som en stor höhäck, med relativt små "maskor", som står på...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 688
Senast: bigganl
·
S
Hästvård Hur vanligt är det? Fungerar hästen fullt ut? Vilken grad hade hästen på blåsljud? Vill bara veta hur ni har gjort, och hur man...
Svar
9
· Visningar
6 650
Senast: Snudd
·
Foder & Strö Om man ger en häst krossad havre, 1kg/dag, för proteinets skull, men hästen blir lite prillig av det, vad kan man då ersätta havren med...
Svar
5
· Visningar
1 058
Foder & Strö Ni som skickat på analys vad tar de olika bolagen betalt för grundpaketet (smrp,mj, ca,p, mg och k)?
2
Svar
33
· Visningar
6 959
E
Foder & Strö Jag har ett halvblod på 18 år som har ett föl fött i juni. Hon har gått ner väldigt mycket under den här tiden med föl. Hon har gått på...
Svar
10
· Visningar
2 041
Senast: Nafayette
·
Hästvård När är det dags att ta in hästarna? Är det när betet börjar bli dåligt eller är det efter årstiden? Hur gör ni?
2
Svar
33
· Visningar
2 196
Senast: Maléne
·
A
Hästvård Har nu gått i starka tankebanor att kastrera min 7 åriga hingst. Vad jag undrar är, hur mycket tappar dom som valack? Nu har han ju en...
Svar
13
· Visningar
2 223
Senast: Stopek
·
M
Foder & Strö :confused:I år verkar det vara svårt med höet, det är slaget 7 juni vilket enligt bonden jag köper av är rekord. Han tar in det löst och...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Min pålle har redan börjat sätta världens björnpäls, fällde massor för ett par veckor sedan och nu pang bom har han fått massor med...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: aprilia
·
Hästvård Står just nu med misstänkt hovböld på hästen som har en stor ärrvävnad kronrand/balle efter en svårläkt skada som ung med mkt svallkött...
Svar
6
· Visningar
1 390
Senast: gylle
·
S
Hästvård La kanske de i fel forum, flytta isf... Har ni hört talas om att man kan verka hästen speciellt för hoppning genom att korta tån...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Saagaa
·
Hästvård Jag har lånat en shettis på foder. Han har ett sår under ena ganaschen(?) Alltså där det är hårt och är ben under huden. Ägaren påstår...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Ulrika C
·
Foder & Strö Har en 14 årig valack som är på gränsen till mager.. Just nu ger jag honom salsa musli och betfor men jag funderar på att ge honom något...
Svar
11
· Visningar
2 425
Hästvård Antar att tråden hamnar tokigt. Ber moderator att flytta den till rätt plats. Ja, som min fråga lyder; hur farligt är slån? Det...
Svar
3
· Visningar
9 179
Senast: Kusebuse
·
E
Hästvård Måste ha lite kloka råd! Jag står med en 16 årig hbl valack, som är under "hältutredning" men diagnos troligen vrickning.. Men vi väntar...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Står just nu med en häst med en ligamentskada i vänster framknä. Skulle gärna höra lite om era erfarenheter av prognos och "behandling"...
Svar
8
· Visningar
15 898
Senast: LillaMy84
·
E
Foder & Strö Hur stor risk är det att hästar får proteinbrist nu, vid denna årstiden? De går på ett bra naturbete, finns rikligt med gräs, ej...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Ellyne
·
E
Hästvård Snäälla, hjälp mig. Min häst har väldigt, väldigt envis mugg. Han har haft mugg sen långt långt tillbaka och nu är han 20. Den...
2
Svar
21
· Visningar
2 401
Senast: Görel
·
Hästvård Fick med posten idag och läste nu ikväll, blodprovsvaren från min häst. Det var dock lite konstigt. CK var nämligen förhöjt men inte...
Svar
8
· Visningar
1 564
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka