Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ponnyn e inte tjock ju .
Vi har upptäckt att om protein värdet är för lågt i betet så ser hästarna tjocka ut fast dom inte är det .
Vi hade magert bete på förra stället o alla hästar var feta som grisar .
Nu när jag flyttat o har en helt annan typ av mark med massa bete så är dom inte lika tjocka fast dom får käka dygnet runt.
Och en häst som hela tiden väntar på mat hetsäter!
Testa o ge ponnyn fri tillgång på ett grovt hö .. efter ett år har magen vant sej o ponnyn slutar att hets äta.
Testa o ge ponnyn fri tillgång på ett grovt hö .. efter ett år har magen vant sej o ponnyn slutar att hets äta.
Kan inte annat än att hålla med.
Jag skulle gärna vilja få höra mer synpunkter på ursprungsfrågan istället.
Jag tycker syftet är bakvänt. Vill man förlänga en ättid så får man banne mig se till att ge så det räcker under lång tid. Lite hänsyn får man faktiskt som människa ta om hur en häst är konstruerad. MEN tyvärr verkar det som att många hästägare inte vill anpassa sig till hur en häst fungerar.
[/QUOTE]Behöver jag säga att jag ALDRIG skulle komma på tanken att använda mig av dessa jävla hönsburar?
Problemet är ju att HITTA grovfoder anpassat till individen.
Jag skulle behöva 3 MJ/kg foder typ
Åh, det skulle jag också behöva. Då kunde jag fodra hur mycket hö som helst i princip. Årets hö håller 8,2 MJ/kg och du kan ju tänka dig hur det är med en extremt lättfödd häst (hon kommer att bli tjock i år)
Men Alex, det BEHÖVER Inte vara energi under 7 om höet är grovt, de orkar inte äta alls lika mycket när det tar lång tid att tugga!
Jag förstår inte vad det är för konstigt med din häst, eftersom det fungerar på i princip alla shettisar....
visst, hästarna kanske inte fick mindre mat, men dom kom åt mindre mat, vilket är det som är intressant i den här frågan. Dom stod och plockade och plockade men kom ju nästan inte åt någonting. Alla hennes hästar såg ut som benrangel, och det efter att hon börjat med denna "metod".
Jag säger inte att just du har dåliga burar, men de jag har sett ser långt ifrån ut som bra fodringsstationer för hästar...
Som tur är låter det ju som om dina hästar har det bra, så jag klagar inte på dig personligen...
visst, hästarna kanske inte fick mindre mat, men dom kom åt mindre mat, vilket är det som är intressant i den här frågan. Dom stod och plockade och plockade men kom ju nästan inte åt någonting. Alla hennes hästar såg ut som benrangel, och det efter att hon börjat med denna "metod".
Jag säger inte att just du har dåliga burar, men de jag har sett ser långt ifrån ut som bra fodringsstationer för hästar...
Som tur är låter det ju som om dina hästar har det bra, så jag klagar inte på dig personligen...