Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har man någonsin kunnat konstatera att någon häst har blivit svampförgiftad? Nej, jag har ingen svampförgiftad häst här hemma, men för...
Svar
6
· Visningar
3 914
Senast: Targa
·
Hästvård Min pålle fick för mer än ett år sedan diagnosen strålbenshälta, plus att han hade pålagringar (ca 3mm= stor på det lilla benet:cry:) på...
Svar
12
· Visningar
1 336
Senast: Empalie
·
Foder & Strö Jag har en unghäst på fyra år. Han har växt ganska rejält i sommar så jag ger honom en högre kvot än sex. Jag har fått lära mig att en...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: ameo
·
C
Hästvård Sitter lite och funderar på vad som är det bästa att göra inför all vinterpäls som kommer. Klippa eller inte klippa. Det är en...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 757
Foder & Strö Hej, har fått analys svar o ska göra analysen, har gjort tidigare oxå men nu är jag plötsligt osäker. Jag ger ganska mkt både grov foder...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Här rekomenderas ofta lusern till omusklade hästar, kan hästar inte få proteinöverskott av det? Många ger dessutom fri tillgång på...
Svar
18
· Visningar
12 864
Senast: Askersund
·
R
Hästvård Hejsan!! Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt problem!! Det är så här att min sambo ska vara vaccinations kontrolant på en liten...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: cutty
·
Foder & Strö Jag ska testa ge ponnyn fodervinäger för "hälsan". Han är en gammal herre. Hur fodrar ni med det. Han är ganska kinkig med nya saker i...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: attempt
·
Hästvård Jag undrar vad som kan orsaka överben på åringar förutom slag? Dessa två har ätit samma foder och gått tillsammans hela tiden. Bägge...
Svar
17
· Visningar
8 004
Senast: cutty
·
Hästvård Vilka saker/produkter tycker ni att man bör ha i sitt medicinskåp/medicinlåda? Vad har ni i eran egen? Jag håller på att gå...
Svar
2
· Visningar
2 059
Senast: Energi
·
Hästvård Varför ska folk ha så bråttom med att sätta igång sina hästar efter exempelvis fång, olika inflammationer mm, likaså kan många inte...
Svar
14
· Visningar
1 276
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Hej, jag ber om ursäkt om "jag" är tjatig. Jag har nu sökt i hästvårdsforumet på hovböld och får fram massor av trådar och inlägg, där...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Var nyligen på kliniken för en liten besiktning av nya hästen, och dem sa att hon hade några hakar i munnen och då behövde raspas...
Svar
12
· Visningar
1 216
Foder & Strö Första gången på 25 års hästägande. Felvägt och felräknat och dessutom mögel i två balar. Bonden är kaxig och tycker att jag ska...
Svar
6
· Visningar
1 314
Senast: Gwildr
·
F
Hästvård Kanske att den här tråden är felplacerad? Hur gör ni andra som har haft hästar med fång? Jag letar ny stallplats för min häst som...
Svar
7
· Visningar
1 902
Senast: vildros
·
T
Hästvård Hejsan! Är det någon som vet vad septic arthritis är? :confused: Det gäller en häst som har problem med en hovled på ett framben, jag...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: skuggi
·
Hästvård Idag på morgonen så hade min åring ett svullet öga, han kisade med ögat och det varade. Någon centimeter ovanför ögat satt det en...
Svar
4
· Visningar
1 291
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Undrar lite vad ni lägger på era svettiga hästar för täcke när ni släpper ut dem i hagen för natten?
Svar
4
· Visningar
710
Senast: trofé
·
Foder & Strö Jag behöver tips på alternativa bra kraftfoder till en häst som reagerar negativt på Krafft och havre. Han får s.k "hjärnspöken" och...
2
Svar
36
· Visningar
3 469
S
Hästvård Sitter ganska ofta o läser annonser. Tycker det är kul men så har jag på senare tid reagerat på annonser om basjkirhästar. Där skriver...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka