Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Nu behöver jag lite råd från er som är duktiga på foder:bump::bow:! Jag ska köpa hö från en (för mig) ny leverantör i år. Han köper...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: BertaLotta
·
J
Hästvård Hejsan! Min häst har fått någon typ av eksem (tror jag?). Det ser ut som att hon lossar massa små skinnbitar och när man drar bort...
Svar
1
· Visningar
1 366
Senast: Yrja
·
C
Hästvård Hur yttrar detta sig? Någon som har haft häst med detta?
Svar
12
· Visningar
3 591
Senast: Gronda
·
K
Hästvård en kompis till mig har rätt så nyligen köpt ett shettis sto och här om dagen kläckte nån ur sig att hon ser dräktig ut och att spenarna...
Svar
9
· Visningar
1 531
Senast: pimy
·
Hästvård Ja, ni ser rubriken. Naturligtvis har pållen lyckats dra av sig en sko igår och han ska skos om på onsdag. Är det ok att rida med tre...
2
Svar
29
· Visningar
5 737
Senast: LiselotteA
·
P
Hästvård Hej! Någon som har en aning hur länge en rundbal håller på hösten om den utsätts för lite regn ibland, på ett ungefär. Täcker för den...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: TantEster
·
Hästvård Har läst mkt om olika benställningar och hur det påverkar hästen, men tkr det är svårare att se på riktiga hästar än på de tecknade...
Svar
1
· Visningar
1 313
Hästvård Mitt islandsto har varit på tillridning under en månad, det syns att hon har fått nya fina muskler. Hon har också blivet lite mindre om...
Svar
2
· Visningar
2 093
Senast: Sophie_Maurer
·
G
Hästvård Idag när jag kom till stallet så var min hästs ena öga rinnande med gult var, men inte överdrivet mycket och bara på det ena. Är det...
2
Svar
26
· Visningar
23 197
Senast: Gyllene
·
Foder & Strö Hur kommer ni att fodra era ettåringar i höst/vinter? Skriv gärna märken på krafftfodret osv.
2
Svar
39
· Visningar
3 140
A
Hästvård Hej Jag har en fråga som någon kanske kan svara på för två dagar sedan började min ridhäst. halvblodskorsning på 11 år att dreggla när...
Svar
7
· Visningar
2 257
Senast: uma
·
E
Foder & Strö Jag behöver verkligen hjälp! Jag har en Varmblodsvalack på 11år. Lite förhistoria: Jag köpte honom 1februari i år, då såg han...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Tuvisen
·
S
Foder & Strö Undrar om det finns någon som vet om där är tävlings karens på örten djävuls klo? Isf hur lång? Mvh Anna
Svar
14
· Visningar
2 210
Senast: snusisgirl
·
Foder & Strö vad ger ni era shettisar för foder? Hur mycket? Ålder & Storlek? Hur mycket tränas h*n?
2 3
Svar
55
· Visningar
4 578
Senast: Underbar
·
Hästvård Min häst kom in med en liten svullnad på tåsträckaren på ena bakbenet. Han är öm om man klämmer på senan. Jag har ingen erfarenhet av...
Svar
7
· Visningar
11 484
Foder & Strö Ska byta stall och pratade med nya stallägaren. Denna ställer sig mycket frågande till mitt uttalande om vad jag anser om min hästs...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: bigganl
·
E
Hästvård Upptäckte igår att pållan har mystiska sår på ballarna. Har googlat och googlat och det som liknar mest är klövröta... som kossorna...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Sock
·
K
Hästvård Höök`s hade några benskydd ett tag som såg ut att ha små hål i sej, alltså luftiga o bra för hästar som har skydd långa stunder. Finns...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Pysslan
·
Hästvård Ja just det, kan man använda tigerbalsam på hästar?
Svar
4
· Visningar
2 617
Foder & Strö Jag började med att räkna ut foderstat med grovfoderanalys för cirka 2 år sedan, och har blivit mycket kunskapsrikare eftere att ha...
Svar
7
· Visningar
756
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Hur köper man en hund?