Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö (Konstigt ord förresten) Mitt sto har betett sig mycket skumt ett par gånger då hon fått sin hink, och jag undrar om det är ordet på f...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: cristobal
·
A
Hästvård Hej! Under några veckor har mitt sto snorat, det rinner lite ur näsborrarna hela tiden men det blir mer när hon aktiveras. Snoret är...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Hej, Vilka här använder sig av kraffts Lucern-pellets? Köpte en säck idag till "avelsstoet" och hennes föl (snart 5 mån). Hur mkt...
2
Svar
36
· Visningar
5 261
I
Foder & Strö På söndag får jag hem en halvblodsvalack. Han är stoor (över 175 cm) och just nu både smal och omusklad. Som grädde på moset är han...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård Hej! En av våra hästar har gjort illa sig med ett sår ovanför kotan på ett framben och veterinären misstänker att de kanske kan vara...
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Detta förbryllar oss....MYCKET! :confused: Våra hästar, främst min ena stallkompis häst, har som små små små fästingar på mulen. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 714
Senast: flummtokan
·
L
Hästvård Hur gör jag med en hornspricka (ganska smal) som startar på mitten av hornet och går upp mot kronranden. Hästen var barfota när...
Svar
5
· Visningar
1 832
Senast: hillevie
·
Hästvård Vi har haft lite problem med tjuvridning nu i sommar och jag fick bara den tanken; tänk om det är deras fel att min häst inte är bra...
2
Svar
24
· Visningar
1 991
Senast: Dandyridge
·
M
Hästvård Var ca 3 veckor sedan jag skodde och jag tycker redan att hovarna har växt MYCKET. Är det bra eller dåligt med mycket hovtillväxt...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: MalinArnells
·
Hästvård Pratade igår med en väninna som hade haft besök av en ny hovslagare till hästen eftersom den "gamla" som vi båda egentligen har var...
Svar
4
· Visningar
1 746
L
Hästvård Hej! Har ett varmblod som har en stor gaffelbandsskada på vänster bak och lite på höger bak, varit i väg på ultraljud idag för tredje...
Svar
9
· Visningar
2 867
Senast: lotty
·
S
Foder & Strö Hejsan! EN snabb fråga (och gärna snabbt svar :angel:) Jag la in min hästs kraftfoder i hans krubba igår. men nu blev det så att...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hästen kommer hem från betet idag, och höt är inte analyserat än. Jag tycker det är svårt att räkna ut vad hon ska äta. Att hon ska...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: fiaskurken
·
A
Hästvård Ni som helrakar er häst nu på hösten. Hur mycket brukar ni täcka era hästar? Höst/vinter?
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Jardina
·
C
Hästvård ...Är något som används flitigt här över sommaren även om säsongen börjar ta slut nu så hade jag och min syster en jätte disskusion om...
Svar
9
· Visningar
2 629
Senast: Yrja
·
P
Hästvård Hej, jag har en liten allmän fundering och tänkte att det skulle vara intressant att höra vad ni andra tycker/tror och har för...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 229
Senast: weasel_
·
Hästvård I morse såg vi våran 3-åriga ridponny ( ca. 140 cm) i hagen vingla jätte-mycket när hon skulle resa sig från liggande, hon kom upp med...
Svar
10
· Visningar
1 583
Senast: SeagirlM
·
M
Hästvård Fick ett beslut av agria att min häst blivit undersökt och behandlad för hälta och just hälta täcker ej försäkringen. Men hos...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Så här är det. På lördag ska jag ut på tävling för första gången men min kuse. Han är vit och brun skäck (han på bilden) Skulle...
2
Svar
31
· Visningar
11 277
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Någon som har tips på mineraler i flytade form som innehåller kalk, fosfor och magnesium? Det får inte vara biotin i!
Svar
8
· Visningar
944
Senast: hanoirocks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka