Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Hejsan! Ja, precis som rubriken lyder. Är det farligt för hästen att mumsa på ekblad? Vet ju att själva ekollonen kan orsaka...
Svar
4
· Visningar
1 854
Hästvård Varför klipper vissa hela hästen? Ska det inte finnas päls kvar över njurarna och vid sadelläget? Träffade på en som verkligen rakade av...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 206
Senast: McKikki
·
Hästvård Min häst har sedan i juni haft en blödning i djupa böjsenan.. Nu för några dagar sedan lindade jag av benet som vanligt en dag och...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: SofiaL
·
Hästvård Vilka liniment använder ni? Vid gallor? Svullnader? Förebyggande efter hård träning etcetera..? Kylande, värmande, arnika eller annat...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: clusia
·
Hästvård hej, min häst har fått gult snor i ena näsborren nu, är det början till en förkylning? vad ska jag göra? Hur farligt är det? Orolig över...
2
Svar
36
· Visningar
8 444
Senast: nimbo4ever
·
Foder & Strö Om inte hästen äter upp 4 kilo hö på 12 (!) timmar, borde man inte misstänka att det är något som är fel då?? Eller finns det verkligen...
Svar
7
· Visningar
2 126
Senast: SiZo
·
Hästvård Vår häst är kroniskt sjuk och nästa vecka kommer nödslakten ut till oss. Hur fungerar det, egentligen? Är det några papper som ska...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Love_you_Carmen
·
H
Foder & Strö hur många ger munkpeppar eller annat lugnande till sina hästar?:confused:
Svar
7
· Visningar
719
Foder & Strö Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av Buke här! Testade en foderstatsuträknare på internet, som tyckte att jag ger min häst på tok för...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Bee
·
Hästvård Vid vilken ålder uppstår de vanligen?
Svar
10
· Visningar
1 454
M
Hästvård Någon som har en häst där man gjort ahrtroskopi i knäleden pga återkommande hältor?? Min häst skall genomgå en sådan operation i nästa...
Svar
18
· Visningar
3 434
Senast: marlin
·
Foder & Strö Tycker mig kunna se en lite släng av hysteri på höanalys fronten. Visst jag ser många fördelar med analys av hö, men vart tog det...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 384
Senast: jerseyko
·
Foder & Strö Fick höra av en vän att man inte ska ge hösilage till sitt dräktiga sto? Att de kan kasta pga syrorna i det? Ger du hösilage till...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: lillamy73
·
S
Hästvård Var på kliniken med min häst igår. Hon skall gå på en kur med butta i 2 veckor. Läste i bipacksedeln att e inte ska äta hö i samband med...
Svar
6
· Visningar
1 343
Senast: TantEster
·
H
Foder & Strö Flrutom lucern, jag vill hellre ha ett hel foder att räkna på. Vad och vilket märke ger mest protein för pengarna??
Svar
7
· Visningar
1 256
Foder & Strö Vi har inte fått analysen på hösilaget än och inte börjat fodra med det heller då hästarna fortfarande har massa bete ute. Så detta är...
Svar
7
· Visningar
1 570
Senast: Julle
·
R
Hästvård Ja, vad är det? En av mina hästar har börjat hosta, hon har aldrig hostat innan. Oregelbunden torr hosta, inga andra symptom...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Gojje_00
·
Hästvård Idag när jag ryktade pållen började jag tänka lite på en sak en kompis sa, att hennes stallkamrats häst fick svankrygg för att ryttaren...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: Lella
·
  • Låst
Hästvård Hur är det med hästar, ska man avmaska med jämna mellanrum eller bara när man vet att de har mask? Ska ta hem en häst som med all...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Boj
·
Hästvård hej! Jag har haft min ponny i ett år nu, fick honom förra sommaren. Vi har inte gjort några täckprov eller avmaskat någonting, och vi...
Svar
4
· Visningar
828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka