Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vill ha tips på bra färdig foder som innehåller "allt" hästen behöver, så man inte böver tillsätta en massa minneraler osv (dock ej...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Ellyne
·
Hästvård Efter lång tid borta från hästvärlden har jag nu möjlighet att ha häst igen. En bekant har en jättetrevlig vallack som jag haft kortare...
2
Svar
21
· Visningar
3 837
Senast: Hoppelhase
·
Foder & Strö ja här sitter jag. ska skicka in min första egna hö analys och vet ingenting=) ne så farligt är det väl inte men vilket ska jag välja...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: _jeanette
·
J
Foder & Strö Jag ska ha fri tillgång till hö i vinter tänkte jag och det jag funderar på då är, va jag har hört av andra är att dom äter som f-n i...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: TinkerTant
·
A
Hästvård Jag är ganska less på att min häst har så dålig kvalitet på hovarna! Vad kan man göra åt detta? (Han är 20 år)
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: flippe
·
Hästvård Om ni fick välja att ha er häst med många hästar (trångt o ibland lite bråkigt) men ändå ganska stor hage, som blir riktigt geggig...
Svar
4
· Visningar
764
D
Hästvård Jag undrar om ni kan se på bilderna i mitt galleri om huruvida min ponnys hov ser vettig ut? Han raspas bara och jag undrar om den...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Diana_F84
·
S
Hästvård Behöver lite råd från er Bukefalister, i väntan på veterinärens utlåtande. Tre veckor sedan: Hade ridit ett pass i ridhuset och...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö Jag har fått korn av sambon (bonde):laugh: och undrar om det går bra att ge den hel eller måste man krossa den först?
2
Svar
26
· Visningar
2 126
E
Hästvård Satt och kollade igenom lite hästannonser häromdagen och kom över en annons som gjorse mig mkt förbryllad (blev en del utsvävande...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Diana_F84
·
Hästvård Vi har en liten shettis som ser tråkig ut i pälsen. Raggig och dessutom kliar hon sig när hon kommer in i boxen. Jag har tvättat hela...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 838
Senast: Madick
·
N
Hästvård Har funderat på att ev. låta hästen som jag ska köpa gå barfota när det inte är snö eller is. Ni som gör så fungerar det bra och är det...
Svar
7
· Visningar
838
Senast: lynxlady
·
Foder & Strö Om jag sprutar Round Up på visst ogräs i paddocken, hur länge bör jag ha den stängd så att hästarna inte får i sig det av misstag? Någon...
Svar
2
· Visningar
1 725
Senast: Scata
·
Hästvård Vilken är den tidigaste ålder för att skära en hingst? Samt för och nackdelar med att ha kvar de som hingst längre. Växer de mer på...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Masse
·
Hästvård Fick i tisdags åka in med pollen till närmaste klinik... Sårskada på utsidan bakbenen delar av senan skadad. Kommer in på tisdagen...
2
Svar
21
· Visningar
2 625
Senast: TantEster
·
Hästvård Måste bara skriva av mig. Var inne och skulle beiskta min foderhäst sen 2,5 månad tillbaka inför köp. t förhållningar Har haft vissa...
2
Svar
29
· Visningar
2 796
Hästvård Är det någon som fått det gjort på sin häst? Av vilken anledning och vad blev resultatet?
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: martha
·
N
Hästvård Hej! Vad ska jag vaccinera min häst mot? :)
Svar
5
· Visningar
12 288
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av solrosfrö som hästfoder?
Svar
6
· Visningar
1 357
Senast: Miaa
·
S
Hästvård Jag har en 7 årig hbls kille som för drygt ett år och 6 mån sedan började behandlas för överben. Det var då två mycket små överben på...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: SuneSpecial
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025