2 gradig hälta båda bak

Sv: 2 gradig hälta båda bak

tänkte bara berätta att vi var inne och röntgade idag både koterfra,haser och knän.
ingenting hittades:banana:
vet trodde att hon skulle bli bra men att det skulle ta ett tag.
vi sprutade bf och bb samt ryggen för att hjälpa henne ännu mer.
Jag och ägaren har också kommit fram till en jätte bra lösning.
jag får köpa henne för en symbolisk summa(väldigt låg) och hoppas på att det löser sig.
Kommer ta till våren innan hon kommer ut på banorna igen men på något sätt kan jag vänta på henne.

Nu kommer tyvär det svåra att få henne att gå i en liten lugn hage i 2 veckor. det är nog enklare sakt än gjort men men det är värt ett försök.

Gratulerar! Vad skönt!

Schyssta ägare som valde att sälja henne billigt! Då tycker de nog att ni passar bra ihop med!

ja jag hoppas det, pratade med dem igen och nu ville de prata med sin tränare innan papprerna skrevs på. men men .
hoppas det löser sig, annars så får de hämta hem henne.
vet skrev ett intyg om att han trode att hon omöjligt kan fått detta under min tid, utan att detta på gått en längre tid.
Det blir ju så att alla chansar i denna fråga.

Kan rekommendera dig att ta ut en equeterapeut som känner igenom din häst. Mitt arabsto har gått med cystor i båda bakknäna i flera år utan att någon har märkt det. Fick henne behandla för sina cystor förra året. På sista besöket gick hon helt rent. När jag nu kom igång med henne var hon stel och snubblig. Kontaktade en ET som hittade många muskelspänningar och låsningar i korset. Hon har fått elterapi,massage,tongaffel, djävulsklo plus att jag strechar henne varje dag. Jag har även köpt Back on Track till henne. Nu efter tredje behandlingen så börjar hon se riktigt fin och avslappnad ut.
Hon har också alltid varit dåligt musklad över korset. Nu förstår jag varför.
Denna bahandling har kostat mig lite men det är det värt när man ser slutresultatet.

hej
redan bokat nästa vecka på kliniken:D
hon kunde även komma hem till en men hade en stående tid på min klinik varannan torsdag. går nog på försäkringen då det är vet som rekomenderat.;) hoppas i alla fall

Frågan är vad hon är värd i avelsvärde, det är det jag kan tänka mig köpa henne för eller lägre.
12 årigt sto
ingen speciell stam :triumf 605
hur mycke skulle ni ge

Jag kan rekommenderaen vet sida som beskriver knäledsinflammation på pricken hur det är www.euro-vets.com . Jag har själv hållt på i fyra år med mitt halvblod. Blev dålig som fyraåring. Har satts igång och blivit dålig igen då man kännt det blivit dags att ut o tävla. Ingen av mina tränare har sett något nån gång men efter böjprov har hon varit lite halt men med stora skador i lederna. Nu har jag gett upp, hon har lidit tillräckligt och jag ska ta bort henne i höst.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 539
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 848
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar