Dåliga hovar, tappar skor, vad göra?

Sv: Dåliga hovar, tappar skor, vad göra?

brukar även pensla på torsklevertran på hovarna på mina hästar, det är överlägset! Går att blanda i tjära också, men det går lika bra utan, det enda man behöver tänka på är att stryka på extra vid hovranden, går bra att stryka runt strålen och i sulan också. Är det riktigt illa, typ torra hovar så brukar jag ha fleace-boots som jag låter ligga i torsklevertran nån' timma och sedan sätter på fötterna.

finns på granngården. 5 Liters dunk för 250:-
 
Sv: Dåliga hovar, tappar skor, vad göra?

det går ju att plasta hovarna innan hovis slår på skorna, då sitter dom som fastlimmade ;) hade samma problem med en av mina starthästar och det funkade jättebra, då kan du ju dessutom plasta om det har lostnat en liten bit av hoven på något ställe!

plasten finns på typ alla hästbutiker och kostar ca 500:-

Vad heter det isf? Har aldrig sett, men har såklart aldrig letat heller. Funkar det bara under skor eller kan de gå barfota med plastade hovar?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 584
Senast: super
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 285
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 456
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp