Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård eller vilar det en förbannelese över vårt stall. Vi har haft sån otur med skadade hästar dom senaste 6 åren så jag börjar undra. Man är...
Svar
9
· Visningar
1 554
Senast: Masse
·
W
Hästvård Hej, Är det någon här som har / haft en häst med knäfraktur? Min pålle blev sparkad för ca 2,5 vecka sedan. Då vet kom ut och...
Svar
17
· Visningar
6 189
Senast: marlin
·
G
Foder & Strö Har tittat en del på höanalyser på sistone, både nya och gamla för att jämföra. Det verkar vara en väldig spridning på smrp-värdet, så...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: a1agnlju
·
E
Hästvård hejsan har ett sto med spatt på höger bak behandlad och rönkad på atg hon har mittimellan spatt inte grov eller lätt varit markerande...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: elkis
·
M
Hästvård Kan någon vara snäll och lägga in bilder på spattknölar. Har letat länge både här på forumet och googlat, men kan inte hitta några...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: MorningGlory
·
Hästvård Hur fungerar det med grundvaccination? Hur många sprutor behöver tas, och ungefär vad kostar det? Har kollat runt här på buke men kan...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: incognito
·
W
Hästvård Hej! min ponny har fått som "munsår" runt hela mulen och läpparna, öppna sår stora som lillfingernageln ungefär. Många andra...
Svar
16
· Visningar
1 843
Senast: Pigan
·
Hästvård Någon som vet vilket/ vilka det vanligaste läkemedelsnamnen på stelkrampsvaccin är, i Tyskland?
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Morran
·
Hästvård En vän till mig har en foderhäst, som nu har tappat 3 skor på en vecka. Kan det bero på brister i fodret eller beror det bara på den...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: HelenaHandberg
·
F
Hästvård Det är så här att jag hade ett sommar bete i sommras. Det kom en häst till betet förra månaden som ska stå tills den sista den här...
Svar
11
· Visningar
1 016
S
Hästvård Är det möjligt att fram- och bakhovar växer olika fort? Får alltid känslan av att framhovarna är i större behov av verkning än...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: 2shy
·
H
Hästvård Började 4 augusti tog in min pålle från hagen (skimmel och islänning) och upptäckte att han på båda sidor om svansen (fast på klinkorna)...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: honeystar
·
Foder & Strö Är det soja man ska välja då? Kan ni komma med fler förslag?
2
Svar
22
· Visningar
2 091
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Tills nu. Då var de dags för min lilla klantiga ettåring att skada sig igen! Knasiga hästen har rivit sig på benet/fastnat/blitt biten...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Plastar man in gräs så blir det ju ensilage eller hösilage. Även om det är väldigt torrt, så måste det ju räknas som hösilage och med...
2
Svar
22
· Visningar
3 750
Senast: rosita
·
Foder & Strö Hej alla duktiga foder människor. Jag behöver lite tips och råd. Har ett föl som är 3 månader. Det är förta fölet för mig och jag vill...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: hejzan
·
S
Foder & Strö Vad har ni för värden på erat hö i år? tycker det verkar variera otroligt mycket i år, kan det verkligen stämma att det är så OTROLIG...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: sweet_extraa
·
Foder & Strö Jag är ute och letar efter ett foder som innehåller mkt energi. Min häst behöver lite red bull så att säga:D men blir lätt fet Jag...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: zoowie
·
Foder & Strö Jag har börjat ge mitt dräktiga sto (92 dagar) krafft groov 90. Ska så småningom gå över till 125. Än så länge har hon även en del gräs...
2
Svar
27
· Visningar
2 845
Senast: Elshaya
·
Hästvård Vi har just flyttat över till vinterhagarna och dagen efter var mitt föl kraftigt halt. Ingen temp, ingen puls, ingen svullnad men jag...
Svar
10
· Visningar
2 738
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka